bloggenomyohio

Alla inlägg under april 2014

Av Johanna - 30 april 2014 23:13

Annyeong!


Här kommer del 6 av novellen Our Story^^


Jag stod och tänkte länge på vem den där killen kunde vara, sen efter 10 minuter så ser jag hur Tommy kommer marscherande mot mig och han ser inte glad ut.

-Varför svarade du inte när jag ringde dig? Sa han

-Jag har inte hört att du har ringt sa jag

-INTE? JAG HAR FÖR TUSAN RINGT 100 gånger! sa Tommy

Jag tog fram min Iphone 4 och såg att jag hade 10 missade samtal och alla missade samtal var från

Tommy och Markus.

-Oj, eh jag har nog inte hört att du ringt sa jag tyst

-Från och med nu får du en vis tid på dig innan du ska tillbaka så jag vet vart du är sa Tommy

-Va?! det är ju orrätvist jag är 18 nu!! sa jag

-Du var borta i 5 timmar, svarade inte när vi ringde! jag är inte jätte glad nu sa Tommy

Tysta gick Yohio och Tommy tillbaka till bussen.

-Jaha så det är där du är sa Markus

-Ja jag är här sa jag

-Vad gjorde ni egentligen? sa Fredrik med ett flin

-Håll tyst din snusk hummer! sa jag

Ni 2 är sånna bakas sa jag

-wow lugna ner dig sa Markus och Fredrik

-Ni 2 kan ju också lugna ner er sa jag

-Så du är säker att inget hände därborta? sa Tommy

-Eh va? Nej inget alls sa jag tyst

-Oj tusan också! sa jag

-VA? vadå? sa Fredrik

-Jag hade bestämt en tid med Ebba imorgon men jag har ju signering imorgon i Malmö

-Oj ni kanske ska ändra tid och datum sa Tommy

-Ja det är nog bäst sa jag och tog fram min Iphone 4 och ringde till Ebba

-Hej det är Ebba nillsson, vem är det?

-Hej det är Yohio det kommer bli lite ändrade planer

-jaha okej varför sa Ebba tyst

-Jo jag har signering imorgon i Malmö klockan 10 så vi kan väl ta det dagen efter då har jag inget.

-Okej snyftar Ebba

-Har något hänt? Om det har det, snälla berätta sa jag

-Okej det är så att Johanna är sur på mig för att jag var med dig idag.

-Oj hur är det, känns som jag har gått imellan eran vänskap sa jag tyst

-Va? Nej det har du inte, jag mår bra vi var endå inte så tighta

-Okej, vet du förresten någon kille som har svart kort hår och gillar dig?

-Va? nej känner ingen alls sa hon argt och la på

-Va Ebba? Är du kvar? Hallå??

-Hon la på sa jag

-Varför då? frågade Fredrik

-Vet inte men hon verkar ha något med killen att göra som gick fram och hotade mig idag


Mata nee



 


Av Johanna - 30 april 2014 22:41

Annyeong!


Här kommer del 5 av Novellen Our Story^^


Ebba och Yohio gick på promenad och pratade om musik videon.

Han hade valt ut perfekta kläder till henne och berättade vad musik videon

handlade om. Ebba förstod vad musik videon handlade om

men hon fattade inte riktigt vad det menas med "kärleks video".

Men efter ett tag så ringde Yohio´s Iphone 4 och Ebba var tvungen att vänta tills han

hade pratat klart. Man hörde att personen han pratade med lät ganska sur och det verkade som att

Yohio blev ganska häpen när personen i telefonen sa att vi hade gått i 5 timmar.

Oj verkligen i 5 timmar? tänkte Ebba. Det var Yohio´s pappa som hade ringt och han var

ganska sur men ändå orolig och skulle komma och hämta honom.

Då kom Ebba på att hennes kompis var hemma och väntade på henne, och hon var säkert jätte sur.

-Oj verkligen i 5 timmar och min kompis är ju därhema och är säkert jätte sur på mig. sa Ebba

-Okej, vi ses vid Sea Street Sushi bar vid imorgon sa Yohio

-Okes ses imorgon. Sa Ebba och gick hem

 

Efter ett tag så var entligen Ebba hemma och öppnade dörren långsamt, då hördes det ett skrik från köket

-EBBAAA!!! VART HAR DU VARIT?! ropade Johanna

Eftersom Ebba var så nära vän med Johanna så sprang hon inte iväg utan väntade på att

få utskälning. Och där kom Johanna och var jätte sur och var väldigt röd i ansiktet.

-Vad har du gjort i 5 timmar då? frågade Johanna

-Asså jag var bara ute på en liten promenad och fick träffa några av mina gamla kompisar- Sa Ebba

-Så ni pratade i 5 timmar?? sa Johanna

-Asså, ehh. Sa Ebba som inte kunde få fram ett ord

-Vad är det här?- Sa Johanna och tog fram hennes Iphone 4 och visade att Ebba hade vunnit musik video tävlingen.

-Eh eh eh, asså jag menar..... sa Ebba

-Du har vunnit musik video tävlingen utan att säga till mig!!! Sa Johanna som höl på att dö av ilska

Ebba stod helt still och kunde inte säga någonting.

-Du berättade inte ens att han höl en musik video tävling och du sa ingenting till mig, och jag som har varit din vän i 5 år!! Hur kunde du?!! Skrek Johanna

-Tyst! sa Ebba -Du vet att mina föräldrar är hemma.

-Jag kan bara inte fatta det här! Sa Johanna och tog alla sina saker och marscherade ut igenom dörren, och slog igen den med en smäll.

Ebba tog snabbt fram sin Iphone 4 och gick in på hans blogg, och där stod det

"Ebba har vunnit musik video tävlingen, Grattis" Nu blev Ebba ganska sur på Yohio för att han hade skrivit ut det på bloggen så att alla kunde se det. Fast Yohio kunde ju inte veta att hennes kompis var världens största Yohio freak. Så Ebba bara satte sig ner och suckade.

 

 

Sammtidigt hos Johanna

 

-James hur kunde hon?! - sa Johanna till James (killen som gick fram till Yohio tidigare i Novellen)

- Va har det hänt någonting? sa James och såg väldigt orolig ut

-Ebba har vunnit musik video tävlingen som Yohio hade på sin blogg och hon sa ingenting till mig!

-Jaha bara det sa James, var inte Yohio en såndär manga freak med ljust lockigt hår?

-Va ja? Han passar verkligen i det, han är jätte snygg sa Johanna och drömde sig bort.

-Då var det ju den där killen som var med Ebba i 5 timmar

-VAA?!! SÅ DET VAR DÄR EBBA VAR I 5 TIMMAR!!! HON LJÖG FÖR MIG!! JAG TÄNKER ALDRIG SE HENNE IGEN!!

-Jag vet hur vi ska hämnas på det här. sa James med ett smile

-Va? Hur då? frågade Johanna

-Visk, visk visk (James viskar till Johanna)

-Vaaaaa? Ska vi hämnas på Yohio och inte Ebba?

-Ja a sa James Om vi hämnas på Yohio så kommer ju Ebba och räddar honom och då har vi Ebba också

-Men vad menar du ska vi göra illa dem? Det kan jag inte, jag gillar ju Yohio sa Johanna

-Men tänk efter han är ju ihop med Ebba och inte dig sa James

Då blev Johanna tyst och sen vart hon jätte arg på Yohio

-När startar vi planen? sa James med ett flin

-Vi kan väl börja imorgon sa Johanna med ett flin

-Bra sa James jag hörde att dem skulle träffas vid Sea Street Sushi bar imorgon

 

//KawaiiElwira

 

 


Av Johanna - 26 april 2014 23:22

Annyeong!


Här kommer del 4 av Our Story^^


Jag vaknade tidigt på morgonen av att Markus försökte väcka mig

-Vakna Yohio, Ebba har inte svarat om att hon har vunnit, du kanske borde ringa henne?-

-Va? Jag orkar inte är trööött, desutom så har jag inte hennes nummer- sa jag och somna om

-Men kom igen VAKNA! Vi har inte lång tid på oss att göra videon, deustom så letade jag upp hennes

nummer på hitta.se- sa Markus

-Jag ringer henne senare- sa jag

Några timmar senare vaknade jag och ringe till Ebba

-Hallå?- svarade en trött röst

-Hej det är jag Yohio- sa jag


Efter en stund bestämde vi en tid vid körsbärsträdet i parken klockan 10. det var om 2 timmar.

Sen kom Markus och Fredrk in, -Så är din "dejt" fixad?- sa Fredrik med ett flin

-Nej det är ingen dejt! Sa jag, vi ska bara prata om musik videon.

-Säkert- sa Fredrik

-Lägg av- sa jag

-Lägg av Fredrik sa Markus, du vet att Yohio är lite känslig när det kommer till tjejer.

Markus och Fredrik bröt ihop och la sig på govlet av skratt

-Ni 2 är såna bakas sa jag.

-Vad händer här inne??- sa Tommy

-Markus och Fredrik jävlas med mig- sa jag med en arg och ilsken röst

-bry dig inte om dem, dem lugnar ner sig snart- sa Tommy

-okej- svarade jag

Jag bytte om till andra kläder och gick och la mig i en av sägnarna i bussen och åt pocky och

läste manga.


Sen efter ett tag tittade jag på klockan och såg att det var en halvtimme kvar innan vi skulle mötas.

-Jag går nu sa jag och gick ur bussen. Jag tänkte sen att det skulle vara roligt att ha med Luna, så jag ringde mina

vänner och bad dem komma med henne. Jag gick sen med Luna till körksbärsträdet och väntade på att

Ebba skulle komma. Tiden gick och sen vart klockan 10.20, kommer hon inte snart? sa jag för mig själv. Sen ser jag att någon kommer mot mig och säger -Förlåt att jag är sen, jag var tvungen att försöka hitta på en lögn åt min kompis så att jag skulle kunna komma iväg utan att hon får reda på att jag skulle träffa dig- sa hon

-haha okej, så det är du som är Ebba? sa jag

-Ja, jag är Ebba. Är det där din hund? Den är jätte söt. sa Ebba

-Ja det är min hund, hon heter Luna- sa jag

-Okej, ska vi börja gå?- sa Ebba

-Aa det kan vi, sa jag

Vi gick en stund sen sa Ebba -Vad handlar musik videon om, och hur kommer jag se ut?

-Det är en kärleks video och den heter Futari No Story och det är Our Story på japanska.

Och jag tänkte att du kunde ha en classic lolita klänning, om det är ok? sa jag

-Okej, men vad menar du med kärleks video? sa Ebba tyst

-En kort kärleks historia helt enkelt sa jag

Vi börjar med att spela in första delen imorgon

-Okej, men vart ska vi va då? 

-Kom till Sea Street Sushi bar klockan 09.00 imorgon så hämtar jag dig där. sa jag

-Okej. sa Ebba

Tiden gick väldigt fort och vi hade det jätte roligt sen ringde min mobil

-Hej det är Yohio sa jag

-VART ÄR DU NÅGONSTANS??? ropade rösten i mobilen så jag var tvungen att

håla den en bit från örat för att inte få ont i öronen

-Är det du pappa? sa jag

-JA, vem annars? Vart är du? Vi är oroliga att något har hänt dig, du har varit borta i 5 timmar!! sa Tommy

-Oj förlåt, eh jag är vid vattenfontänen i parken sa jag

-Okej stanna där och rör dig inte ur fläken förrens jag har kommit för att hämta dig, ok? sa Tommy

-ja ja sa jag

-Jag menar det! 

-Okej jag stannar här, ses sen. Hej då sa jag och la på

-Oj det verkar som om vi har gått i 5 timmar och min pappa är ganska sur på mig och kommer

och hämtar mig nu- sa jag

-Oj verkilgen i 5 timmar? Min kompis är ju kvar därhema och är säkert jätte sur på mig- sa Ebba

-Okej ses imorgon vid Sea Street sushi bar imorgon sa jag

-okej ses imorgon sa Ebba och gick


När hon hade gått kom en kille fram till mig och sa

-Om jag ser dig med Ebba igen är det kört för dig! 

-Va? Vem är du? sa jag

-Det har du inte med att göra! Bara jag inte ser dig och Ebba igen! sa han och gick iväg

Okej jag får fråga Ebba imorgon vem han var tänkte jag. 


Det var del 4 av Our story, nu börjar det bli lite spännande va? ;)

Men ni får veta vem den där killen är i nästa avsnitt ^^


Oyasumi^^


 

Av Johanna - 26 april 2014 23:11

Annyeong!


Här kommer del 3 av våran YOHIO Novell   


Riiiiiiiiiiing!


Ebba vaknade av att hennes Iphone 4 väckte henne med hög stämma

-Vaa? sa Ebba med lite trött röst.

Hon svarade med en gäspning -hallå-

-Hallå, kommer du ihåg mig? sa Yohio

-Va? vem då?- svara Ebba

-Du var på min skiv signering i lördags, det är jag Yohio

-Va, jaha- sa Ebba som fortfarande var himla trött

-Du har vunnit min tävling som jag hade på bloggen om att vara med i min nya 

musik video. sa Yohio

så svarade Ebba -Va? Har jag?

-Ja. Sa Yohio, -vi har de perfekta kläderna som skulle passa dig.

Ska vi prata om det medans vi tar en liten promenad?

-Va? okej, sa Ebba


-Vi kan väl mötas vid Körsbärsträdet i parken klockan 10? frågade Yohio

-Ja okej, visst. Sa Ebba


Fortsättningen kommer i Yohio novellen del 4 ^^


//Kawaiielwira


 

Av Johanna - 24 april 2014 21:47

Hejsan!


Jag är både glad och ledsen just nu, hittade världens bästa grej!! :D

Hittade nämligen en YOHIOloid cosplay :D

Ser ut såhär


 

Men den kostar US$ 109.93   

Det är väldigt MYCKET pengar i Svenska kronor :(


HUR ska jag ha RÅD med den?!

Alltså dem kan väl tänka på att det finns folk som inte har så MYCKET pengar!!!


Hjälp mig! Vad ska jag göra?? Göra en egen eller spara pengar väldigt LÄNGE?


Tacksam för svar^^


det var allt för mig^^


Mata nee


 

Av Johanna - 21 april 2014 18:42

Hejsan^^


Kom på nu att det är knappt 1 vecka kvar till 1 och 2 Maj^^


Vilkett innebär att få se YOHIO på hans konserter!! :D


Önskade att jag fick gå :( Jag får men jag är i Berlin då -.-´


Men det ska bli roligt det med <3 Men jag vill ju se YOHIO!!!


Någon här som ska gå? :)


 


Mata nee


 

Av Johanna - 17 april 2014 15:27

Hejsan allihopa!!


Nu har jag riktigt roliga nyheter till er :D


Seremedy återförenas för 1 kväll :D

 

Dem ska ha en absolut sista konsert i Fryshuset i Stockholm den 20 September!! :D


Jag och min kompis ska gå då!! :D


http://www.dagbladet.se/noje/musik/yohio-aterforenas-med-sitt-gamla-band


Man kan förhandsköpa biljetter till Seremedy på Yohio´s konserter i Stockholm och Göteborg,

köper man inte då så släpps biljetterna den 5/5


Det här passar bra för jag gjorde en liten video till Seremedy och jag skrev i den

såhär "Jag vet/hoppas att vi får se mer av er"


och vad händer 4 dagar senare? Då säger dem att dem ska ha en absolut sista konsert

för oss Seremedy fans :) Så gulligt :´)


Men här är videon jag gjorde till dem :)

Hoppas ni gillar den^^



Någon som kommer komma på Seremedy 20 September?


Hoppas vi ses då :D


Mata nee


 


Av Johanna - 12 april 2014 00:29

Annyeong!


Här kommer del 2 av Our Story ^^

Det är nu från Yohio´s perspektiv^^


Jag satt och övade på mina låtar för signeringen imorgon när Tommy plötsligt ropar -Är du färdig med allt? Vi ska åka nu- Då kom jag på att jag inte hade pakat allting än utan suttit med gitarren och övat. -Eehh jag är snart klar ska bara hämta mobilen.- ropade jag tillbaka och började paka alla kläder och grejer jag såg. Sprang sen ner till turneringsbussen och klev på. -Vad du ser stressad ut- skrattade Markus. -Tyst med dig- svarade jag trött. Jag slängde ifrån mig väskan gick till sängen och la mig och sov och vi åkte iväg. Några timmar senare vaknade jag av att vi hade stannat, det var det första stoppet som vi alltid tog vid en bensin mack. Vi tankade bussen och köpte massa gott^^

Jag gick upp och såg Markus och Widix komma med godis och läsk. -Har du med dig min choklad kaka?- ropade jag till Marukus. -Såklart jag har, jag är inte dum heller.- Ropade han tillbaka. Han slängde den till mig och vi bar iväg.

Några timmar senare var vi framme och vi började förbereda allting.

Nästa dag vaknade jag tidigt och vi gick och fixade allt. Jag fixade i ordning håret och kläderna,

jag hörde tjej skrik utanför och när klockan var 14.00 släppte vi in dem och alla sprang in och "bråkade" om

första platserna. När jag kom in skrek alla av glädje och jag började sjunga Revolution, sen kom jag till den sista låten som jag sjöng på japanska och det var Futari No Story (Our Story) Sen sa jag -Nu kommer jag signera allt åt er

ni kan antingen köpa grejer därborta eller komma fram med det ni har med er- sen jag jag bort till bordet och väntade på alla fans. Efter 1 h kom det fram 2 tjejer den ena var galen och skrek den andra stod med sin iphone 4,

-Hej- sa jag och log, -KONNICHIWA!!- skrek hon tillbaka och gav mig sin skiva och jag signerade de den,

sen tittade den andra tjejen upp och hon vart helt stel. Jag visste inte vad jag skulle göra så harklade mig

och hon tittade upp och vart helt vimsig. Hon passar perfekt till min musik video till Futari No Story tänkte jag. Så jag skrattade och sa -Du skulle passa perfekt till min nya musik video.-

-Vaa?- sa hon tillbaka. -Ja jag har en tävling du kan läsa om den på min fb sida och min blogg- sa jag

tillbaka. -Okej- sa hon och gav mig skivan, jag signerade den och gav den tillbaka. -Hej då- sa jag och hon gick.


Sen fick jag sitta kvar i några timmar till för att signera alla grejer. 3 timmar senare satt jag i turné bussen och

pustade ut. -Det är dags att titta på hur många som har anmält sig till tävlingen.- sa Tommy

Jag satte på datorn och tittade -wow det är flera tusen- sa jag, jag såg blandannat att tjejen som jag träffade

hade anmält sig. -Jag tycker att hon passar bra- sa jag till bandet och visade henne.

-Hon heter Ebba- sa Markus

-Ebba- sa jag och log

Jag valde henne till vinnaren och stängde av datorn.

-Nu är det bara att vänta och se vad hon tycker om det här- sa jag innan jag

gick och la mig för resan hemmot.


Nu var del 2 klar ^^


Del 3 KANSKE kommer imorgon tänkte göra det som ett påskavsnitt^^


Mata nee


 
  


Presentation


Hej och välkommen till bloggen om Yohio :)

Hoppas du stannar :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken låt är eran favorit?
 Karehasu
 Genesis
 Black Sun Apocalypse
 Until the Fade
 SKY☆LiMiT
 Our Story
 You're the one
 Sakura Falling
 Innocence
 Revolution
 Break the Border
 Before I Fade Away
 Shattered Dreams of a Broken Nation
 Prophet in Disguise
 Heartbrek Hotel
 Invidia
 Don't Let Go
 Rocket
 To the End
 Dawn of Dreams

R.I.P Seremedy

Kommer aldrig glöma er Seremedy, ni var/är det bästa visuel kei bandet EVER. Tack för all MADness genom åren   

 

STOLT MADling!

 

R.I.P Seremedy 2010 - 1013

 

 

 

 

   

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Yohio bloggar :)

Här kommer jag tipsa om nya Yohio bloggar som jag hittar :)

 

yohiomadness.bloggplatsen.se

 

thejapanlover.bloggplatsen.se

Alla får vara sig själva!

 


Ovido - Quiz & Flashcards