bloggenomyohio

Direktlänk till inlägg 22 juni 2014

Yohio novell del 15 Our Story

Av Johanna - 22 juni 2014 00:38


Tjaa kawaiielwira här^^

Nu kommer del 15 av Our story ^__^


Ebba var påväg till yohios hus när james stod där och log.

- jag hann inte förklara sa james med ett smile.

-vad nu då? sa ebba surt

-Du vet väl inte varför jag slog ner Yohio? Jag gjorde inte bara sådär. sa James

-Nej det gör jag inte. Men varför gjorde du det? sa Ebba

-Jo det är så att jag har fortfarande starka känslor för dig, och jag klarade inte av att se er 2 tillsamans. sa James

-Haha aa säkert sa Ebba surt

-Men det är sant Ebba jag lovar! sa James

-Men isåfall får du säga det till Yohio's pappa själv sa Ebba

-Nej det handlar om oss, han behöver inte veta om det sa James

-Jaha så du säger att Yohio's pappa aldrig ska få veta varför du slog ner hans son? sa Ebba

James svarar inte men tillslut sa han -okej

Efter en stund säger Ebba -Förlåt för att jag lät sur men jag är bara så orolig för Yohio.

-Det är lugnt sa James och log :)

Ebba log tillbaka och tar hans hand och går mot Yohio's hus.

När James berättat för Tommy så säger Tommy -Bra stt du sa som det var men förtjänade Yohio det här?

-Nej det gör han inte och jag är så så ledsen för det här. Men jag har fortfarande känslor för Ebba. sa James ledsen

-Men varför sa du det bara inte till mig? Istället för att göra såhär. sa Ebba

-För att jag var så avundsjuk när jag såg dig och Yohio tillsamans. svarade James

Sen kom Markus och sa -Det är nog bäst att du stannar här Ebba tills vi fixat det här och fått hem Yohio.

-Ja det är nog bäst sa Ebba

Sen sätter Markus på tv:n och efter en stund ropar han -Yohio är på tv!

Alla springer dit och tittar.

(reporten) -Dagens nyhet, artisten har filmats av flera personer och lagt upp på Youtube där han springer och jagas av en bil. Frågan är bara varför? Vi ringer Yohio's pappa för att få svar.

Plötsligt ringer Tommys mobil och han svarar

-Hallå?

-Hej Tommy varför jagades er son av bilen?

-Eeh jo det är så att han spelade in musik videon men vart jagad av några galna fans. svarade Tommy

-Jaha ok. Får man ta ett ord med honom? frågar reporten

-Eehh säger Tommy

Men då i "rätt" tid sätter Videx på Yohio's låt Revolution och alla stirrar argt på honom.

-Eh nej tyvärr han övar inför spelningar som ni hör. säger Tommy

-Okej vi förstår säger reporten. Och efter en stund läger dem på och vi stänger av tv:n

-Vi måste lägga ner många av våra spelningar. säger Tommy efter en stund

-Varför då? frågade Ebba

-Vi vet inte när vi får ut Yohio och det lär mog ta ett tag + vi kan inte ha spelningar utan Yohio. svarar Tommy

Så vi sätter oss alla ner och börjar diskutera planer om att få ut Yohio.

Alla försöker ringa honom men han svarar inte så Ebba blir så orolig att hon springer ut gråtandes till parken.

När hon kommer dit sätter hon sig vid en bänk och gråter.

Sen hör hon någon ropa Ebba och det låter som Yohio men hon tror att hon inbillar sig.

Sen hör hon det igen och tittar upp då ser hon Yohio

-Yohio? Yohio! ropar hon sen men 2 män håller fast honom och tar iväg honom.

Hon springer tillbaka och berättar vad hon sett men ingen tror henne.

*Dem har nog rätt, jag inbillade mig nog alltihop* tänker Ebba och hjälper dem andra med planer om att rädda Yohio.

Senare på kvällen vill alla veta hur Yohio mår så jag ringer men han svarar inte.

-Varför svarar han inte? Han lovade att ringa och smsa mig varje dag. säger Ebba oroligt och börjar gråta.

Ebba fick låna Yohio's rum tills han kom tillbaka hon går in dit och på skrivbordet hittar hon papper där det står massa saker om henne blandannat om första mötet med henne.

Ebba började läsa och kännde sig alldeles tagen och började stor gråta så hon lägger sig gråtandes på hans säng och tillslut somnar hon.



Ja a nu börjar det hända saker va?;) Men mer kommer om det kommer i nästa del av Jonna.

 bye byee <3 <3


//kawaiielwira






 
 
Ingen bild

jim lönnkvist

8 mars 2015 12:43

Detta är mysko det är väldigt rörigt nu o sen få ut YOHIO
varför ringer dom inte polisen.......

Johanna

9 mars 2015 10:08

De kanske redan har testat? Och det var ju dem som sa att han skulle dit

//Jonna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 20 september 2016 22:52

Konnichiwa!     Idag den 20/9 2014 så hade Seremedy sin sista konsert. Det är 2 år sen idag, kan verkligen inte fatta att det redan har gått 2 år. Jag saknar dem så sjukt mycket :(    Men konserten var så magisk, underbar men ändå så sorlig...

Av Johanna - 7 mars 2016 16:56


Konnichiwa!   Genki desu ka? Genki desu^-^     Vad vill ni läsa här på bloggen?^^ Har lite idé torka just nu :/    Vill ni ha nyheter om YOHIO och hans band DISREIGN? Läsa noveller? Fakta om YOHIO? Ja vad vill ni läsa här?^^   Komme...

Av Johanna - 3 mars 2016 11:22

Konnichiwa minna!   Genki desu ka? Genki desu^-^   Förlåt för att jag har varit borta så mycket, men jag har varit så upptagen med skola och allt :0 Men nu är jag tillbaka^-^     I tisdags så skrev YOHIO en riktigt rolig nyhet på inst...

Av Johanna - 9 augusti 2015 20:43

Konnichiwa!   Här kommer del 3 av One Litre of Tears Special   Hoppas ni gillar den ^-^    Sakura's Perspektiv   Jag tittar upp på himlen sen på Mizaki "Jag minns också när Yohio's familj hade bjudit mig på bröllop" säger jag och ler....

Av Johanna - 9 augusti 2015 00:13


Konnichiwa!   Här kommer del 2 av One Litre f tears special   Hoppas ni gillar den ^-^    Sakura's Perspektiv   Jag står kvar på sjukhustaket och tittar upp mot himlen, jag har tårar i ögonen och Mizuki sitter i rullstolen bakom mig. ...

Presentation


Hej och välkommen till bloggen om Yohio :)

Hoppas du stannar :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken låt är eran favorit?
 Karehasu
 Genesis
 Black Sun Apocalypse
 Until the Fade
 SKY☆LiMiT
 Our Story
 You're the one
 Sakura Falling
 Innocence
 Revolution
 Break the Border
 Before I Fade Away
 Shattered Dreams of a Broken Nation
 Prophet in Disguise
 Heartbrek Hotel
 Invidia
 Don't Let Go
 Rocket
 To the End
 Dawn of Dreams

R.I.P Seremedy

Kommer aldrig glöma er Seremedy, ni var/är det bästa visuel kei bandet EVER. Tack för all MADness genom åren   

 

STOLT MADling!

 

R.I.P Seremedy 2010 - 1013

 

 

 

 

   

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Yohio bloggar :)

Här kommer jag tipsa om nya Yohio bloggar som jag hittar :)

 

yohiomadness.bloggplatsen.se

 

thejapanlover.bloggplatsen.se

Alla får vara sig själva!

 


Ovido - Quiz & Flashcards