bloggenomyohio

Direktlänk till inlägg 22 juni 2014

Yohio novell del 16 Our Story

Av Johanna - 22 juni 2014 04:21

   


Jag vaknade och kände mig fortfarande ledsen över det som hände, när jag bytte om såg jag att de röda märkerna på axlarna var kvar.

När jag gick och åt satt jag för mig själv och hoppades att ingen såg mig speciellt inte Jakob.

Sen gick jag ut till hårn och satt och tänkte *kan jag inte få en rimtig kompis snart? En som finns där för mig i vått och torrt*


Dag 2


Jag vaknade och bytte om, jag satte på mig ett svart linne medrosa stjärnor på, en silvrig jacka med guld kedjor på, silvriga byxor med rosa och svarta band på och ett par svarta boots. och jag satte upp håret i en knut ( ser ut som på bilden ovan) Sen gick jag till mataalen och åt, sen hörde jag en röst som sa - Är det sant? Är det visual kei jag ser? Jag tittar upp och ser en kille i svart hår med en stor rosa slinga och han har många persings i ansiktet och har svarta kläder i visual kei stil. -Ja jag klär mig i visual kei sa jag

-Coolt! får man slå sig ner? sa han

Jag nickade till svar och han satte sig ner

-Jag heter Seike och min pappa Lasse jobbar här. Vad heter du?

-Jag heter Yohio

-Nice, men varför så nere? Är något fel? frågade Seike

-Det är bara Jakob sa jag

-Jaha ok, men vänta är inte du kille? fråga Seike

-Jo men det fattar inte han sa jag

-Okej men lugn efter att han har försökt ge dem en puss sticker alltid tjejen sa Seike

-Inte den här gången sa jag och titta ner

-Vad hände? fråga Seike

-Han gjore nästan "det" med mig sa jag

-Okej..vänta? Menar du "det"? sa Seike

-Ja jag menar "det" sa jag

-Oj där gick han lite för långt sa Seike

-Ja det kan man säga sa jag

Efter att vi pratat klart går vi ut och pratar och jag får Seikes nummer ifall något händer.

-Tack Seike du är den enda eiktiga vännen här sa jag och log :)

-Det var så lite sa Seike och kramar mig

Sen känner jag att någon stirrar och jag vänder mig om och ser Jakob kommer springandes och han puttar undan Seike.

-Vad gör du här pucko? säger jag

-Räddar dig! säger Jakob

- Va? Från vem? säger jag

-Från honom såklart. säger Jakob och pekar på Seike

-Men snälla... sa jag argt

-det var bara en kompiskram sa Seike lite irriterad

-En kompiskram? jag har aldrig fått krama henne så! säger Jakob + en tjej och kille kan inte va kompisar.

-Men herre gud säger jag surt

-Lugna ner dig sa Seike

-Okej bara jag inte ser er 2 tillsammans säger Jakob och går

Lasse går ut och ser Jakob komma in marcherande med sur min

*wow vilken solstråle* tänkerhan och går mot Seike

-Hej jag ser att du har fått en ny kompis säger Lasse

-Jag såg att Yohio var nere och vi prata och vart kompisar sa Seike

-Så hur känns det att ha en ny kompis Yohio? frågar Lasse

-Det är kul och han är den enda som förstår mig och jag känner mig trygg sa jag

-Du blir du nog glad när jag säger att han ska praoa här ett tag säger Lasse

-Ska du? säger jag glatt

-Ja det är bara ett skolgrej säger Seime och skrattar

När Lasse gått in kommer Anton och hans gäng mot oss

-Vad vill ni då? snäser jag

-Jag såg när du tog mobilen sa Eric

-Bara gå vi vill inte ha bråk säger Seike

Robin och Eric grabbar sen tag i mig och Anton tar min jacka.

-Vad f*n gör ni? skriker Seike argt

-Sluta! skriker jag medans jag försöker ta tillbaka jackan.

 Tillslut tröttnar dem och går. -vilka idioter säger Seike

-mm säger jag, hoppas den inte gick sömder fick dn av pappa

-Vi tar tillbaka den imorgon säger Seike

-mm säger jag

Sen börjar det blåsa kallt ch Seike ser hur jag fryser så han tar av sig sin jacka och lägger den om mina axlar.

-Fryser inte du nu? säger jag

-Jag klarar mig, du behöver den mer än jag säger han och ler.

-Tack säger jag det här är början på en stor vännskap :)

-haha ja det är det skrattar Seike


Det var del 16 del 17 kommer snart^^ tills dess Mata nee och Ohayo ;)




 
 
Ingen bild

jim lönnkvist

8 mars 2015 15:15

Jaha,Jakob är igång igen och när ska han fatta att YOHIO är
en kille o varför gör inte Seike mer och om hans farsa är
Lasse borde det vara enkelt o säga till honom att han tar
Jakob i "örat"

Johanna

9 mars 2015 10:09

Ja du får fråga Seike XD

//Jonna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 20 september 2016 22:52

Konnichiwa!     Idag den 20/9 2014 så hade Seremedy sin sista konsert. Det är 2 år sen idag, kan verkligen inte fatta att det redan har gått 2 år. Jag saknar dem så sjukt mycket :(    Men konserten var så magisk, underbar men ändå så sorlig...

Av Johanna - 7 mars 2016 16:56


Konnichiwa!   Genki desu ka? Genki desu^-^     Vad vill ni läsa här på bloggen?^^ Har lite idé torka just nu :/    Vill ni ha nyheter om YOHIO och hans band DISREIGN? Läsa noveller? Fakta om YOHIO? Ja vad vill ni läsa här?^^   Komme...

Av Johanna - 3 mars 2016 11:22

Konnichiwa minna!   Genki desu ka? Genki desu^-^   Förlåt för att jag har varit borta så mycket, men jag har varit så upptagen med skola och allt :0 Men nu är jag tillbaka^-^     I tisdags så skrev YOHIO en riktigt rolig nyhet på inst...

Av Johanna - 9 augusti 2015 20:43

Konnichiwa!   Här kommer del 3 av One Litre of Tears Special   Hoppas ni gillar den ^-^    Sakura's Perspektiv   Jag tittar upp på himlen sen på Mizaki "Jag minns också när Yohio's familj hade bjudit mig på bröllop" säger jag och ler....

Av Johanna - 9 augusti 2015 00:13


Konnichiwa!   Här kommer del 2 av One Litre f tears special   Hoppas ni gillar den ^-^    Sakura's Perspektiv   Jag står kvar på sjukhustaket och tittar upp mot himlen, jag har tårar i ögonen och Mizuki sitter i rullstolen bakom mig. ...

Presentation


Hej och välkommen till bloggen om Yohio :)

Hoppas du stannar :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken låt är eran favorit?
 Karehasu
 Genesis
 Black Sun Apocalypse
 Until the Fade
 SKY☆LiMiT
 Our Story
 You're the one
 Sakura Falling
 Innocence
 Revolution
 Break the Border
 Before I Fade Away
 Shattered Dreams of a Broken Nation
 Prophet in Disguise
 Heartbrek Hotel
 Invidia
 Don't Let Go
 Rocket
 To the End
 Dawn of Dreams

R.I.P Seremedy

Kommer aldrig glöma er Seremedy, ni var/är det bästa visuel kei bandet EVER. Tack för all MADness genom åren   

 

STOLT MADling!

 

R.I.P Seremedy 2010 - 1013

 

 

 

 

   

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Yohio bloggar :)

Här kommer jag tipsa om nya Yohio bloggar som jag hittar :)

 

yohiomadness.bloggplatsen.se

 

thejapanlover.bloggplatsen.se

Alla får vara sig själva!

 


Ovido - Quiz & Flashcards