bloggenomyohio

Direktlänk till inlägg 4 maj 2015

Rosuto del 2

Av Johanna - 4 maj 2015 10:16

Konnichiwa!


Här kommer del 2 av Rosuto^^ 


Hoppas ni gillar den :)


Yohio's Perspektiv


Jag går omkring i lägenheten och dricker tea när det sen knackar på dörren, jag ställer koppen på soffbordet och går och öppnar. När jag öppnar ser jag Mizou, jag släpper in honom och stänger dörren och vi går sen till vardagsrummet. "Så vad är det som har hänt?" frågar han och sätter sig när. "Jo Kyary är ju på en turné, men hon svarar inte när jag ringer henne och det har gått 4 veckor nu." säger jag och tittar på honom, Han nickar och skriver ner det "Hon kanske är upptagen?" frågar han. Jag skakar på huvudet "Hon lovade att ringa mig och hon svarar alltid när jag ringer" säger jag. Han nickar sakta "Ni har inte pratat alls sen hon åkte?" frågar han sen. "Jo, ett par gånger. Hon slutade svara efter att hon hade varit borta 2 veckor" säger jag. Han nickar "Vet du vart hon är nu?" frågar han. "Vänta lite" säger jag och dricker lite tea och ställer mig upp och går iväg. Jag kommer sen tillbaka med hennes shema och tittar "Hon hade åkt till USA nu" säger jag. Han tar den och tittar på den "Okej, jag har en kompis inom FBI därborta. Han kan nog hjälpa" säger han. Jag nickar och han tar fram sin mobil och ringer efter hjälp. Efter en stund lägger han på "Han ska hjälpa oss" säger han. "Men jag behöver nog åka dit för att hjälpa honom" Säger han sen. "Jag följer med" sgäer jag. "Nej, det kan vara för farligt" säger han. "Hon är min flickvän" säger jag. Han skakar på huvudet "Du har inga förälrar som kan se efter dig. De dog ju när du var 12" säger han. "Mormor och morfar tar hand om mig" säger jag. Han suckar "Tror du att de kan hjälpa dig där?" säger han. Jag suckar "Okej då, men då får du lova att ta det lugnt" säger han. Jag nickar och dricker mitt tea. Några timmar senare har jag packat mina väskor och vi åker sen mot flygplatsen. Jag kliver på planet och sätter mig bredvid Mizou, han tittar på mig "Har du allt?" frågar han. Jag nickar, jag sätter sen i mina hörlurar och tittar ut igenom fönstret och lyssnar på musik. Efter en stund somnar jag, många timmar senare vaknar jag av att Mizou petar på mig. "Yohio, Yohio? Vi är framme nu" säger han. "Va?" säger jag och gnuggar mig i ögonen. Jag tittar ut och ser att vi har landat och det är kväll. Jag kliver ur och tittar mig omkring, det är höga byggnader överallt och det är inte alls som hemma i japan. "Kom nu" säger han och går. Jag följer efter och vi tar en taxi och åker till ett hotel. Han fixar sen ett par rum och när jag går in i rummet ser jag en stor säng och 2 sängbord och ett badrum och en tv. "Så ta och sov nu, vi har en hel del att göra imorgon" säger han. "okej, och tack för hjälpen Mizou" säger jag. Han nickar "Oyasumi" säger han. "Oyasumi" viskar jag och han går ut. Jag packar upp och byter sen om till pyjamas och somnar på sängen.


Jag vaknar nästa morgon och byter om och fixar mina kläder och mitt hår och smink och går sen ner och äter frukost med Mizou.

 

(ser ut som på bilden)


"Så, när du har druckit upp dit tea så åker vi till Jefforsonyan" säger han. Jag dricker och tittar på honom "Vad ska vi göra där?" frågar jag. "Träffa agent Selly Booth och Dr Brennan" säger han. Jag nickar sakta och dricker mitt tea, när jag druckit klart går vi ut till bilen och åker iväg. Jag sätter på mig hörlurarna och lyssnar på musik och tittar ut, När vi kommer fram så går vi in i byggnaden och hamnar i ett rum. Efter ett tag kommer en man in med en kvinna. Mannen ser lite kraftig ut och har svart kort hår men han ser vänlig ut, kvinnan har brunt långt hår uppsatt i hästsvans. "Hej Booth, det var längesen" ler Mizou och kramar honom. Booth ler och kramar tillbaka "Hej Mizou, det här är Dr Brennan" ler han och de hälsar på varandra och hon bugar även och pratar japanska. *Kan hon japanska?* tänker jag. "Booth, dr brennan det här är Yohio" säger han och pekar lite på mig. Dr Brennan går mot mig "konnichiwa, watashi wa Brennan" säger hon och bugar. "Konnichiwa, watashi wa Yohio, Hajimemashite (trevligt att träffas)." säger jag och bugar. "Så är ni redo?" frågar Brennan. Vi nickar och följer med henne till labbet och sen tittar Booth på mig och Mizou "jo vi letade så fort du ringt mig och jag ringde FBI och sökte efter hennes bil och den fanns vid ett väldigt pouplärt ställe att..." säger Booth och tar sen en paus och biter sig i underläppen. "Att vad?" frågar Mizou. Booth suckar och tittar på honom "Att dumpa lik" säger han. Vi tittar på honom shockade "Vi åkte dit och såg bilen sen hittade Brennan en mask i vattnet i japanskt motiv och under det fanns det ett huvud." säger han och tittar på MIzou. Vi följer Brennan och ser ett skelett huvud med lite kött kvar på det. Jag stirrar på det sen på henne, hon undersöker det lite "Har ni något som beskriver henne?" frågar hon. Jag tittar på henne och biter mig lite i underläppen "Har du svårt att hitta orden? Behöver du en tolk?" frågar hon. Jag skakar på huvudet och försöker prata så bra engelska så möjligt "Hon hade tandställning ett tag, sen ramlade hon ner från scenen en gång och slog i hakan" säger jag. Hon nickar och undersöker huvudet "Jag ser rester och tecken efter tandställning och märken på hakan" säger hon. Jag tittar på henne och suckar "och hon hade opererat käken" säger jag sen. Hon nickar och tittar på käken sen på oss "Med alla saker som stämmer in så är jag rätt säker på att detta är Kyary. Jag är ledsen" säger hon. Jag stirrar på dem "Ursäkta mig lite" säger jag tyst och går iväg. Jag andas snabbt och slår handen på väggen, jag hör sen någon bakom mig och det är Mizou "Jag är ledsen Yohio" säger han. Jag nickar "Varför henne?" viskar jag. Han suckar och kramar mig sen går vi tillbaka. "Brennan?" säger han och tittar på henne. Hon tittar på oss "Yohio kan nog hjälpa till, hans mamma jobbade med det här och han har lärt sig lite av henne. Och han är bra" säger han. Hon tittar på mig, jag tittar på Mizou "Jag är en artist, jag jobbar inte med sånt här" säger jag. "Du vill väll hitta den som gjorde det här?" säger han. Jag suckar och nickar sen kommer 3 personer. "Åh Yohio, jag vill att du hälsar på de här. De är med i vårat team" säger Breannan. Jag tittar på dem "Det här är Hodgins, han är bra på insekter och bakterier" säger hon. Han skakar hand med mig och jag bugar. "Det här är Angelica, hon försöker komma på vem personen som är mördad är och är bra på den tekniska biten" säger hon. Angelica ler och hälsar. "Och det här är Sara, hon är chefen här" säger hon. Sara nickar och hälsar. "Och vad heter du?" säger Angelica. "Jag heter Yohio" säger jag och bugar. De nickar sen går Booth iväg med mig för att få reda mer på vad som hänt.


Angelica's Perspektiv


"Så låt oss börja" säger Brennan och vi börjar. "Men vi behöver en kropp också, annars är detta omöjligt" säger Sara. Brennan nickar "Men Booth har skickat iväg spårhundar för att söka efter den" säger Hon. De nickar sen går hon iväg och undersöker huvudet medans jag står kvar med Sara och Hodgins. "Så vad tror ni?" ler jag. "Att detta kommer bli ett svårt fall utan kropp" säger Hodgins. "Nej, jag menar den blonda japanen" säger jag och tittar på dem. De tittar på mig "Är det en snubbe eller snubbetta?" ler jag. "Det är en tjej, defenitift" säger Hodgins. "Nej, jag tror på kille" säger jag. Sen tittar vi på Sara "Va? Jag lägger mig inte i det" säger hon. "Kom igen, gissa" säger vi. "Tjej?" säger hon. "Ha! 2 mot en" skrattar Hodgins. Jag suckar och går iväg för att identifiera huvudet. Efter en stund kommer Booth "Det behövs inte Angelica, jag har bild eftersom att Yohio kände Kyary" säger han och ger mig en bild.

 

(bilden)


Jag tar imot den och tittar "Wow, hon var söt" ler jag. Han nickar "Ja, men nu måste vi fortsätta jobba" säger han och går ut. Jag nickar och fortsätter jobba. 


Yohio's Perspektiv


Efter en stund kommer Booth "Kom vi ska på en tur" säger han. "Vart då?" säger jag. "Vi ska åka där hon har varit och pratta med mistänkta" säger han och går ut. "Okej" säger jag och följer med. 


Så det var del 2 av Rosuto^^ 


Hoppas ni gillar det :)


//Jonna

 

 

 
 
Ingen bild

j lönnkvist

4 maj 2015 13:52

Huh nu drar det ihop sig😐

Johanna

5 maj 2015 10:06

Ja verkligen :O

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 20 september 2016 22:52

Konnichiwa!     Idag den 20/9 2014 så hade Seremedy sin sista konsert. Det är 2 år sen idag, kan verkligen inte fatta att det redan har gått 2 år. Jag saknar dem så sjukt mycket :(    Men konserten var så magisk, underbar men ändå så sorlig...

Av Johanna - 7 mars 2016 16:56


Konnichiwa!   Genki desu ka? Genki desu^-^     Vad vill ni läsa här på bloggen?^^ Har lite idé torka just nu :/    Vill ni ha nyheter om YOHIO och hans band DISREIGN? Läsa noveller? Fakta om YOHIO? Ja vad vill ni läsa här?^^   Komme...

Av Johanna - 3 mars 2016 11:22

Konnichiwa minna!   Genki desu ka? Genki desu^-^   Förlåt för att jag har varit borta så mycket, men jag har varit så upptagen med skola och allt :0 Men nu är jag tillbaka^-^     I tisdags så skrev YOHIO en riktigt rolig nyhet på inst...

Av Johanna - 9 augusti 2015 20:43

Konnichiwa!   Här kommer del 3 av One Litre of Tears Special   Hoppas ni gillar den ^-^    Sakura's Perspektiv   Jag tittar upp på himlen sen på Mizaki "Jag minns också när Yohio's familj hade bjudit mig på bröllop" säger jag och ler....

Av Johanna - 9 augusti 2015 00:13


Konnichiwa!   Här kommer del 2 av One Litre f tears special   Hoppas ni gillar den ^-^    Sakura's Perspektiv   Jag står kvar på sjukhustaket och tittar upp mot himlen, jag har tårar i ögonen och Mizuki sitter i rullstolen bakom mig. ...

Presentation


Hej och välkommen till bloggen om Yohio :)

Hoppas du stannar :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken låt är eran favorit?
 Karehasu
 Genesis
 Black Sun Apocalypse
 Until the Fade
 SKY☆LiMiT
 Our Story
 You're the one
 Sakura Falling
 Innocence
 Revolution
 Break the Border
 Before I Fade Away
 Shattered Dreams of a Broken Nation
 Prophet in Disguise
 Heartbrek Hotel
 Invidia
 Don't Let Go
 Rocket
 To the End
 Dawn of Dreams

R.I.P Seremedy

Kommer aldrig glöma er Seremedy, ni var/är det bästa visuel kei bandet EVER. Tack för all MADness genom åren   

 

STOLT MADling!

 

R.I.P Seremedy 2010 - 1013

 

 

 

 

   

 

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Yohio bloggar :)

Här kommer jag tipsa om nya Yohio bloggar som jag hittar :)

 

yohiomadness.bloggplatsen.se

 

thejapanlover.bloggplatsen.se

Alla får vara sig själva!

 


Skapa flashcards