bloggenomyohio

Direktlänk till inlägg 6 maj 2015

Rosuto del 4

Av Johanna - 6 maj 2015 11:59

Konnichiwa! 


Här kommer avsnitt 4 av Rosuto^^ 


Hoppas ni gillar den^^ 


Sara's Perspektiv


"Vad du påväg att fråga?" säger Angelica och tittar på mig. "Ja och jag försökte se men Yohio kom på mig så jag ljög och sa att jag titta på tröjan" säger jag. "Okej, men snart måste vi se om det är en han" säger hon. "Det är en tjej" säger Hodgins. "Kille" säger Angelica sen. "Tjej" säger Hodgins och så börjar de bråka. "Vad tjaffsar ni om?" hör vi sen en röst säga. Vi vänder oss om och ser sweets komma, han jobbar som psykolog hos FBI. "Vi undrar om Yohio är en kille eller tjej" säger Angelica och tittar på honom. Han skrattar lite "Hörni, i japan är det fint när män är femenina och tvärtom. Där bryr dig sig inte så mycket om sånt" säger han. "Plus är ni småbarn?" säger han sen. Vi tittar på honom "Man bryr sig bara om sånt när man är liten. Ni ska bry er om Yohio som person" säger han. "Ja det stämmer" säger jag och vi tittar på honom. Han nickar "Så ska det låta" säger han sen och går. Jag tittar på dem "Det var ju det jag sa från första början" säger jag sen och går.


Brennan's Perspektiv


Jag står och jobbar när Booth kommer in "Här har du den" säger han och pekar på en svart plastsäck. "Är det kroppen?" säger jag. Han nickar "Vad bra, nu kommer det nog bli änklare" säger jag. Jag tittar sen mig omkring och ser Yohio stå en bit bort. Jag suckar och tittar på Booth "Han kan inte vara här, det kommer bli för svårt för honom" säger jag. Han tittar på mig "I japan anser man att personen är svag om den inte kan hjälpa till" säger han. Jag suckar och går till Yohio "Du får gärna stanna kvar om du vill hjälpa, men det kan äventyra arbetet om du bara står här och är orolig" säger jag. Han nickar sakta och tittar på mig och går iväg, jag suckar och går tillbaka till kroppen och börjar undersöka den. Efter många timmar har vi bara skelettet kvar och undersöker det. 


Yohio's Perspektiv


Vi åker iväg igen jag och Booth för att leta efter bevis. Vi kommer till en scen där hon ska ha uppträtt, "Kan jag hjälpa er?" säger en mann som kommer mot oss. Vi tittar på honom "Hej Booth, FBI" säger Booth och tar fram brickan. Mannen tittar på den "Har något hänt?" säger han. "Ja, Kyary har blivit mördad" säger han. "Va? När?" säger han shockat. "Vi tror det är sen 5 dagar tillbaka" säger booth. Mannen nickar "Inget konstigt hände när hon var här?" frågar han sen. Mannen skakar på huvudet "Inte så vitt jag vet, jag fixade bara konserten. Hon pratade mer med dansarna på scen" säger han. Booth nickar, jag tittar på dem och försvinner in bakom scen. Jag ser då 3 tjejer och 2 killar stå och prata. De får syn på mig och tittar på mig "Kan vi hjälpa dig?" säger dem. "Ni kände möjligtvis inte Kyary?" frågar jag. "Jo vi dansade ihop på scen, hurså?" säger en av tjejerna. Jag berättar vad som hänt och de tittar shockat på mig. "Det var ingen som var osams med henne?" frågar jag. "Nej, alla var sams med henne" säger en av tjejerna som heter Hia. Jag nickar "Fast hon hade ett gräl med Erik för ett tag sen" säger hon och pekar på mannen. Jag tittar på honom sen på henne "Han ville ha fler konserter och han försökte bli ihop med henne fast hon sa att hon redan hade en kille" säger hon. Jag stirrar på henne "Han erbjöd henne massa pengar och allt möjligt, fast hon lämnade honom sen efter att ha drämt till honom." säger hon. Jag nickar "Tack för hjälpen" säger jag och bugar. Sen springer jag mot Erik och hoppar på honom "Hur kunde du?" skriker jag och Booth försöker dra bort mig. "Anata ga shinudeshou! (du ska dö)" skriker jag ilskett. "Wow, ta det lugnt" säger Booth och drar bort mig och håller fast mig. "Vad är det för fel på dig?" säger Erik argt och går sen iväg. Jag försöker slita mig loss "Shine (dö)" skriker jag argt. Booth suckar och tar mig tillbaka till bilen och vi åker iväg. "Vad hände där?" säger han lite surt. "Han dödade Kyary" säger jag argt. "hur vet du det? Han visste inget om vad som hänt?" säger han. "Jag pratade med dansarna och Hia berättade allt för mig" säger jag och stirrar på honom. Han suckar "Bevisen pekar inte åt honom än" säger han. Jag suckar surt och tittar ut igenom bilrutan. När vi kommit fram går jag till Mizou "De kommer ju ingen vart och jag vet vem som dödade Kyary" säger jag. Han tittar på mig "Vad har hänt?" säger han. "Jag ska säga vad som hänt, Yohio kan inte kontrollera sitt humör" säger han. Jag tittar på honom surt "Du vet inte hur det känns att förlora någon du bryr dig om" säger jag surt. Han suckar, några timmar senare sitter vi på ett café. "Jag börjar fundera på att skicka tillbaka dig tills fallet är löst" säger booth och tittar på mig. Jag dricker mitt tea och tittar ner och svarar inte. Brennan tittar på honom "Men vi behöver Yohio. Det kan vara bra och få reda på saker från deras kultur, det kan hjälpa oss mycket i fallet." säger hon. Han tittar på mig sen på henne "okej då, men du måste kontrolera dig själv" säger han och tittar på mig. Jag nickar "Jag lovar" säger jag. Han nickar och senare står jag och hjälper brennan. "Kan du se något ovanligt här?" säger hon och ger mig huvudet. Jag tittar på det "Det ser annorlunda ut, som om hon skulle ha drunknat" säger jag och tittar på henne. Hon tar tillbaka huvudet och tittar "bra där" säger hon. "Vi får be Hodgins ta prover" säger hon. Jag nickar sen kommer booth in "Jag och Hodgins åker nu, det ska finnas en fontän vid scenen där hon uppträde senast" säger han. Hon nickar och de åker iväg. Jag fortsätter hjälpa brennan, efter en timme ringer booth "Det visar sig att hon vart dränkt här. Vi tror den misstänkte kan vara här" säger han. "Jag vill vara med" säger jag. "Nej du. Du stannar kvar på Jeffersonian. Om du så ens sätter din fot utanför tar du första flyg tillbaka till japan, okej?" säger han. Jag suckar surt och går iväg och brennan lägger på samtalet. Efter en stund kommer Angelica "är något fel?" säger hon. Jag tittar på henne "Booth litar inte ett dug på mig. Jag vill bara få fast den som gjorde detta" säger jag och suckar surt. Hon tittar på mig "Jag vet, men han vill bara få detta gjort på ett bra sätt" säger hon. Jag nickar sakta "Men du har hjälpt till en hel del" ler hon. Jag tittar på henne "du gisade på att det var en träflisa ni hittade i huvudet, eller hur?" säger hon. Jag nickar "Du hade rätt, det var från en japansk bambu" säger hon. Jag tittar på henne sen tänker jag lite "Jag tror jag vet varför det var bambu" säger jag. Hon tittar på mig, "Jo för flera hundra tusen år sen ungefär så brukade man spättsa offrets huvud på en bambu båle för att skrämma bort folk och visa att de skulle akta sig" säger jag och tittar på henne. Hon tittar på mig "Så han som gjorde detta ville allså skrämma bort folk? Hade hon någon med sig?" säger hon. Jag tänker och skakar på huvudet "Inte som jag vet, eller jo hennes dansare var ju med" säger jag. Hon nickar och skriver ner det. Jag tittar sen på henne "Varför stirrar ni alla på min tröja?" säger jag. Hon tittar på mig "ehh jo för att....ehhh." börjar hon. "För att den är fin" säger hon och försöker låta övertygande. Jag tittar på henne "Okej..." säger jag och tittar sen bort och hör att det inte är saning det hon säger. Jag ställer mig sen upp och går ut, jag ser Mizou och går mot honom. "har ni hittat något mer?" frågar jag. Han tittar på mig och skakar på huvudet "inte så mycket mer, men det går framåt" säger han. Jag nickar sakta, senare på kvällen sitter vi på ett café och pratar. Jag dricker mitt tea och ser hur Mizou tittar på mig, "Yohio, det är något jag har att säga" säger han. "Vadå?" frågar jag och dricker mitt tea och tittar på honom och sen på Booth och Brennan. "Jo du vet ju att jag länge har pratat med mormor och morfar om hur vi ska göra när de dött" säger han. Jag nickar och dricker "Och jag har kommit på hur vi ska göra nu" säger han. "Har du?" säger jago ch dricket mitt tea och tittar på honom. Han nickar och ler "du ska få bo hos Booth och Brennan" ler han. Jag stirrar på honom och sätter nästan mitt tea i halsen och börjar hosta. "Va?" säger jag och stirrar på honom. "Blir inte det bra?" ler han. Jag tittar på honom sen på dem "Vi har fixat i ordning ett rum åt dig. Det ska bli kul" ler Brennan. Jag skakar på huvudet "Jag hör inte hemma här, jag har redan förlorat Kyary och jag tänker inte förlora stället där jag har växt upp" säger jag. "Lugna dig" säger Mizou. "Jag tänker inte lugna mig. Alla mina och Kyary's saker är kvar där" säger jag. "Vi skickar det till dig" säger han. "Jag tänker inte bo på ett ställe med en som inte litar på mig" säger jag. Booth tittar på mig och suckar "du det som hände" börjar han. "Omae (väldigt informelt sätt att säga du på)" säger jag och tittar på honom. "Watashi wa anata ni kiite imasen (jag tänkte inte lyssna på dig)" säger jag surt och tittar på honom. Booth stirrar förvånat på mig och Mizou tittar argt på mig. "Omae? Hur vågar du kalla någon omae?" säger han. Jag stirrar på honom och tittar sen bort. Booth tittar på mig "Vad sa han?" frågar han. "Han sa att han inte tänker lyssna på dig" säger han och suckar. "Och Omae då?" frågar han. "Omae är ett väldigt informelt sätt att säga du på" säger han och tittar på booth. Booth tittar på honom sen på mig, jag tittar på dem och ställer mig hastigt upp. "Jag kan ta hand om mig sjävl" väser jag. Mizou tittar på mig "Det kan du inte alls" säger han. "Jo det kan jag!" skriker jag argt och springer ut ur cafét och springer iväg. 


Så det var del 4 av Rosuto


Hoppas ni gillar den^^ 


//Jonna

 

 

 
 
 
Ingen bild

jim lönnkvist

6 maj 2015 16:18

De va mycket som hände o dom frågande blickarna på "tröjan"☺

Johanna

7 maj 2015 12:52

Ja nu händer det mycket

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 20 september 2016 22:52

Konnichiwa!     Idag den 20/9 2014 så hade Seremedy sin sista konsert. Det är 2 år sen idag, kan verkligen inte fatta att det redan har gått 2 år. Jag saknar dem så sjukt mycket :(    Men konserten var så magisk, underbar men ändå så sorlig...

Av Johanna - 7 mars 2016 16:56


Konnichiwa!   Genki desu ka? Genki desu^-^     Vad vill ni läsa här på bloggen?^^ Har lite idé torka just nu :/    Vill ni ha nyheter om YOHIO och hans band DISREIGN? Läsa noveller? Fakta om YOHIO? Ja vad vill ni läsa här?^^   Komme...

Av Johanna - 3 mars 2016 11:22

Konnichiwa minna!   Genki desu ka? Genki desu^-^   Förlåt för att jag har varit borta så mycket, men jag har varit så upptagen med skola och allt :0 Men nu är jag tillbaka^-^     I tisdags så skrev YOHIO en riktigt rolig nyhet på inst...

Av Johanna - 9 augusti 2015 20:43

Konnichiwa!   Här kommer del 3 av One Litre of Tears Special   Hoppas ni gillar den ^-^    Sakura's Perspektiv   Jag tittar upp på himlen sen på Mizaki "Jag minns också när Yohio's familj hade bjudit mig på bröllop" säger jag och ler....

Av Johanna - 9 augusti 2015 00:13


Konnichiwa!   Här kommer del 2 av One Litre f tears special   Hoppas ni gillar den ^-^    Sakura's Perspektiv   Jag står kvar på sjukhustaket och tittar upp mot himlen, jag har tårar i ögonen och Mizuki sitter i rullstolen bakom mig. ...

Presentation


Hej och välkommen till bloggen om Yohio :)

Hoppas du stannar :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken låt är eran favorit?
 Karehasu
 Genesis
 Black Sun Apocalypse
 Until the Fade
 SKY☆LiMiT
 Our Story
 You're the one
 Sakura Falling
 Innocence
 Revolution
 Break the Border
 Before I Fade Away
 Shattered Dreams of a Broken Nation
 Prophet in Disguise
 Heartbrek Hotel
 Invidia
 Don't Let Go
 Rocket
 To the End
 Dawn of Dreams

R.I.P Seremedy

Kommer aldrig glöma er Seremedy, ni var/är det bästa visuel kei bandet EVER. Tack för all MADness genom åren   

 

STOLT MADling!

 

R.I.P Seremedy 2010 - 1013

 

 

 

 

   

 

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Yohio bloggar :)

Här kommer jag tipsa om nya Yohio bloggar som jag hittar :)

 

yohiomadness.bloggplatsen.se

 

thejapanlover.bloggplatsen.se

Alla får vara sig själva!

 


Ovido - Quiz & Flashcards