bloggenomyohio

Direktlänk till inlägg 7 maj 2015

Rosuto del 5

Av Johanna - 7 maj 2015 12:52

Konnichiwa! 


Här kommer avsnitt 5 av Rosuto^^ 


Hoppas ni gillar den :)


Yohio's Perspektiv


Jag springer snabbare och snabbare och hör hur de ropar på mig. "Låt mig va!" skriker jag och fortsätter springa. Jag springer och springer, tillslut stannar jag och ser att jag har hamnat i en skog. Jag tittar mig omkring, det är svart och mörkt i skogen. Jag går omkring tills jag ser ett ljus, jag går dit och tar bort grenarna som hänger framför mig och ser en klippa. Jag går dit och tittar framåt, jag ser den stora månen lysa och alla stjänor på den klara natthimlen. Jag sätter mig ner på klippkanten och låter det ena benet hänga utanför kanten. Jag tittar upp mot månen och suckar "Åh Kyary, om du bara kunde berätta vad som hände" säger jag och suckar ledsamt. Jag sitter där länge och beundrar månen och alla stjärnor, jag börjar sen nynna på en av Kyary's låtar. Tokyo highway, jag nynnar tyst och en tår rinner ner längs min kind. Jag hör sen någon komma och jag ställer mig upp och vänder mig om och ser Mizou, Brennan och Booth komma springandes. Mizou tar tag i min arm och drar mig bort från klippan. "Vad gör du här ute och vad gör du på klippan?" säger han argt. Jag drar åt mig armen "Jag ville vara själv" säger jag surt. Han suckar och tittar på mig "Nu går vi tillbaka till hotellet" säger han och drar med mig till hotellet. Jag suckar surt och följer med, när vi kommer fram sliter jag till mig armen och går in på mitt rum och stänger dörren med en smäll. Jag byter om och lägger mig på sängen. *Han kan inte tvinga mig att bo med några jag inte känner eller ens gillar. Och ingen vägrar lyssna på mig* tänker jag surt och stirrar in i väggen. Jag ligger där länge men jag somnar sen efter en stund. 


Jag vaknar nästa morgon och klär på mig kläder och fixar mig i ordning.

 

(ser ut som på bilden)


När jag är klar går jag ner och äter frukost och väntar på Mizou. Efter en stund kommer han, han äter och tittar på mig. "Gör inte om det där igen" säger han och tittar på mig. Jag suckar och nickar "Och du ska be dem om ursäkt" säger han sen. Jag stirrar på honom men nickar "Okej då" säger jag. "Bra" säger han. Efter en stund har vi ätit klart och vi åker iväg. När vi kommer fram så kommer Booth och Brennan mot oss. "Yohio har något att säga" säger mizou och tittar på dem. De tittar på mig, jag tittar på Mizou sen på dem. Jag suckar "Jag är ledsen för det som hände igår, förlåt" säger jag och bugar. De nickar "det är lugnt" säger Booth. Jag nickar sakta, de går sen tillbaka till arbetet och jag hjälper Brennan. "Så hon druknade vid fontänen vid scenen hon uppträdde på?" frågar jag och tittar på Brennan. Hon tittar på mig och nickar "nu måste vi bara komma på vem som gjorde det här?" säger hon och undersöker skelettet. Jag nickar sakta, efter en stund kommer booth in. "Titta vad mina kollegor nyss hittat" säger han och slänger fram ett knivfodral med en kniv i. Jag tittar på det sen på honom, Brennan tar på sig plasthandskar och drar ur kniven "Men den är inte blodig" säger hon. Han nickar "han har nog tvättat den men det går ju att se blod" säger han. Hon nickar "Lämna in den så vi kan leta efter fingeravtryck" säger hon. Han nickar och går iväg med den. Jag tittar på brennan "Tror du att vi kommer hitta mördaren?" säger jag. Hon nickar "oroa dig inte, vi hittar honom" säger hon. Jag nickar sakta, några timmar senare kommer Booth. "kom med här" säger han. Vi följer med honom och kommer till ett förhörsrum och ser Erik. Jag stirrar på honom, det är han som Hia berättade om. Booth och Brennan går in medans jag står utanför och lyssnar. "Så du säger att du knappt pratade med henne?" säger Booth. "Ja, vi han aldrig" säger han. "Men Hia berättade om att du försökte bli ihop med henne och mutade henne." säger Booth. Erik fnyser och tittar bort. "Och hur förklarar du dina fingeravtryck på kniven?" säger han sen. Erik tittar på den "Jag använder den vid jakt" säger han. "Jaha, men varför är Kyarys blod där?" säger booth. Brennan drar en bommulstuss på den och sprejar på tussen men inget händer. Hon gör det igen utan resultat "Booth, den är ren. Inget blod" säger hon. Booth tittar på henne sen på Erik, Erik flinar. Booth suckar "Men vänta, han rengjorde inte fodralet" säger hon och visar blodet. Erik stirrar på henne sen på Booth. Booth flinar "Erkänner du nu?" säger han. Erik suckar "Okej, jag försökte prata med henne men hon vägrade och hon började skrika så jag tog henne till dammen och försökte tysta henne men sen dog hon. Jag visste att hennes kompisar såg det så jag stack iväg och hög huvudet av henne och dumpade kroppen" säger han. Booth ler och tar honom "nu är du aresterad för mord." säger han och går iväg med honom. Jag stirrar ilskett efter Erik och känner ilskan koka i mig, allt jag vill är at slita av hans huvud men jag vet att Kyary inte hade velat det. Jag går tillbaka till Brennan's kontor och sätter mig ner på soffan och tar fram en bild på Kyary och suckar. Brennan kommer in och tittar på mig, jag tittar på henne "Visst var hon vacker?" säger jag och ger henne bilden.

 

Hon tar bilden och tittar på den och nickar, jag ler och tar tillbaka bilden. "Jag var beredd på att göra allt för henne, jag skulle ge mitt liv för att rädda henne" säger jag och suckar ledsamt. Brennan sätter sig bredvid mig och smeker mig på ryggen "Hon var lyckligt lottad som hade dig som pojkvän" ler hon. Jag tittar på henne "Verkligen?" säger jag. Hon nickar "Du bryr dig om henne" säger hon. Jag nickar "Hon var mitt allt" säger jag tyst. Hon tittar på mig och smeker mig på ryggen sen kommer Booth in "Alla bevis pekar mot honom och han erkände så han kommer nog få sitta i fängelset och ruttna ett långt tag" säger han. Jag tittar på honom och nickar "så fallet är löst nu?" frågar jag. De nickar och går sen ut. Jag suckar och tittar ner och sätter i hörlurarna och lyssnar på musik. Efter en stund hör jag hur Mizou ber mig komma. Jag ställer mig upp och går till dem, en bit ifrån står Hodgins, Sara och Angelica. "Det var kul att du ville jobba med oss" säger Brennan. "Såklart jag ville, det handlade ju om Kyary" säger jag. Hon nickar "Vi pratar närmare sen om det andra" säger Booth och tittar på mig. Jag tittar på dem och suckar men nickar, de går sen iväg. Jag ser sen Angelica komma mot mig "Det var en ära att ha dig här att jobba med oss, hoppas vi ses sen igen" säger hon. Jag nickar och ler lite och hon kramar mig sen helt plötsligt och jag blir shockad men kramar tillbaka. Jag känner sen hur hon taffsar och känner på mig "Ehh.." säger jag lite tyst och hon släpper taget om mig och går tillbaka till dem. "Den rörde på sig, det är en kille" hör jag henne säga till de andra. Jag stirrar konstigt på dem "okej, jag fattar ingenting" säger jag tyst för mig själv. Jag åker sen tillbaka till hotellet med Mizou, "måste jag?" säger jag och tittar på honom. "Det är för ditt eget bästa" säger han. "Men mormor och morfar tar ju bra hand om mig" säger jag. Han suckar "För guds skull Yohio, de är ju över 65" säger han. Jag suckar och tittar ut igenom bilrutan "Jag kan ta hand om mig själv" säger jag. Han tittar på mig och bara suckar och efter en stund kommer vi fram. Jag tittar på honom "Jag har inte ens alla mina grejer här eller Kyary's" säger jag och tittar på honom och går sen mot mitt rum och stänger dörren. 


Så det var del 5 av Rosuto^^


Hoppas ni gillar den :)


//Jonna 

 

 

 
 
Ingen bild

j lönnkvist

8 maj 2015 11:27

Ja de var ju tur dom fick Erik o erkänna😊

Johanna

8 maj 2015 21:18

Ja det är ju tur^^

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 20 september 2016 22:52

Konnichiwa!     Idag den 20/9 2014 så hade Seremedy sin sista konsert. Det är 2 år sen idag, kan verkligen inte fatta att det redan har gått 2 år. Jag saknar dem så sjukt mycket :(    Men konserten var så magisk, underbar men ändå så sorlig...

Av Johanna - 7 mars 2016 16:56


Konnichiwa!   Genki desu ka? Genki desu^-^     Vad vill ni läsa här på bloggen?^^ Har lite idé torka just nu :/    Vill ni ha nyheter om YOHIO och hans band DISREIGN? Läsa noveller? Fakta om YOHIO? Ja vad vill ni läsa här?^^   Komme...

Av Johanna - 3 mars 2016 11:22

Konnichiwa minna!   Genki desu ka? Genki desu^-^   Förlåt för att jag har varit borta så mycket, men jag har varit så upptagen med skola och allt :0 Men nu är jag tillbaka^-^     I tisdags så skrev YOHIO en riktigt rolig nyhet på inst...

Av Johanna - 9 augusti 2015 20:43

Konnichiwa!   Här kommer del 3 av One Litre of Tears Special   Hoppas ni gillar den ^-^    Sakura's Perspektiv   Jag tittar upp på himlen sen på Mizaki "Jag minns också när Yohio's familj hade bjudit mig på bröllop" säger jag och ler....

Av Johanna - 9 augusti 2015 00:13


Konnichiwa!   Här kommer del 2 av One Litre f tears special   Hoppas ni gillar den ^-^    Sakura's Perspektiv   Jag står kvar på sjukhustaket och tittar upp mot himlen, jag har tårar i ögonen och Mizuki sitter i rullstolen bakom mig. ...

Presentation


Hej och välkommen till bloggen om Yohio :)

Hoppas du stannar :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken låt är eran favorit?
 Karehasu
 Genesis
 Black Sun Apocalypse
 Until the Fade
 SKY☆LiMiT
 Our Story
 You're the one
 Sakura Falling
 Innocence
 Revolution
 Break the Border
 Before I Fade Away
 Shattered Dreams of a Broken Nation
 Prophet in Disguise
 Heartbrek Hotel
 Invidia
 Don't Let Go
 Rocket
 To the End
 Dawn of Dreams

R.I.P Seremedy

Kommer aldrig glöma er Seremedy, ni var/är det bästa visuel kei bandet EVER. Tack för all MADness genom åren   

 

STOLT MADling!

 

R.I.P Seremedy 2010 - 1013

 

 

 

 

   

 

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Yohio bloggar :)

Här kommer jag tipsa om nya Yohio bloggar som jag hittar :)

 

yohiomadness.bloggplatsen.se

 

thejapanlover.bloggplatsen.se

Alla får vara sig själva!

 


Ovido - Quiz & Flashcards