bloggenomyohio

Direktlänk till inlägg 17 september 2014

Mini "novell" Always by your side

Av Johanna - 17 september 2014 18:12

Konnichiwa!!


Har så himla tråkigt och vet inte vad jag ska göra, så jg bestämde mig för att göra en mini novell från idag till fredag bara för att ha något att göra helt enkelt XD

Den heter Always by your Side :) hoppas ni kommer tycka om den :)


*Där är dem* tänker jag när jag hittat hörlurarna i fickan, jag sätter på mig luvan och sätter i hörlurarna i öronen och lyssnar på musiken istället för lärarens tråkiga bladder nu på klassrådet. " Så det var det om vad som kommer hända lite längre fram i skolan. Nu vill jag att ni hälsar på eran nya klasskamrat." Säger läraren och in kommer en kille med blont hår. Jag tittar upp från mobilen och stänger av musiken. "Han heter YOHIO och ska börja i våran klass imorgon, han är här på besök idag" säger hon, han tittar i marken. Det börjas viska lite i klassen "Så du kan gå och sätta dig nu" säger läraren till YOHIO, och såklart är den enda lediga platsen bredvid mig. Han sätter sig bredvid mig och pillar lite med fingret på bänken. Sen efter ett tag blir det rast, jag skyndar ut och ställer mig mot skolväggen och lyssnar på musik. YOHIO går och sätter sig på en bänk med en bok och läser den. Det ser ut att vara någon manga bok. Det tar sen inte så lång tid innan det sammlas massor med folk runt honom, dem börjar reta honom för hur han ser ut "titta så tjejig han ser ut" skriker en "Men titta på håret det är ju jätte långt!" skriker en annan och drar i det. "Sluta!" skriker Yohio. *Hur kan folk bara stå och kålla på? Varför är det ingen som gör något? Vart är lärarna?" tänker jag och tittar upp. Men ingen gör något folk bara går förbi, fast jag är ju inte bättre själv som bara tittar på. Jag ser hur Yohio tittar på mig med ögon som skriker hjälp mig. Jag kan inte se på längre jag springer iväg till en annan del av skolgården och sitter där. "Jag kan inte komma tillbaka, men jag kan inte sitta här hela dagen" tänker jag och tittar ner. Men när rasten är slut så går jag tillbaka och obehaget växer hela tiden, när jag sätter mig ner så tittar Yohio inte på mig han tittar fortfarande ner på alla lektioner som är kvar. Jag springer hem efter skolan och slänger mig i sängen "Hur kunde jag bara stå och titta på?" tänker jag. 


-YOHIOs perspektiv- 


"Jag vill inte pappa" säger jag till pappa och försöker få i mig frukost trots att jag inte känner någon hunger alls.

"Men du måste gå i skolan Yohio" säger pappa "Och tänk inte ens tanken på att skippa frukosten" säger han och tittar på mig. Jag suckar och äter upp frukosten och tar sen på mig kläder till skolan och sen åker vi iväg. 

 

"Är du säker på att du vill vara så färgstark?" säger pappa när jag kliver ur bilen

"Pappa, jag vill vara mig själv" säger jag och går

*Jag får klä mig hur fan jag vill* tänker jag när jag går in. Massor med elever stirrar på mig och fnissar när jag går förbi. "Hej, är det du som är YOHIO?" säger en lärare och vinkar åt mig. Jag nickar, "Bra, vi ska snart börja men vänta här så säger en lärare till när du kan komma till klassrummet" säger hon och ler. Jag sätter mig ner i en stol och surfar på min Iphone medans jag väntar. Efter ett tag ska jag gå mot klassrummet, jag går in. Hon presenterar mig och berättar att jag är på besök idag. Många börjar viska och stirra på mig, jag tittar ner i marken. Sen säger läraren att jag kan sätta mig, jag sätter mig bredvid en tjej som bara värkar lyssna på musik. Jag tittar ner i bänken och pillar lite på bänken med fingret. Sen blir det rast, jag sätter mig på en bänk med en Manga Naruto bok. 

Jag hinner läsa en stund sen samlas folk omkring mig *Vad vill dem då?* tänker jag och tittar ner. Dem börjar retas och kalla mig bög, ful, dum i huvudet, missbildad....

"Titta så tjejig han ser ut" säger en kille och pekar på mig. "Ja men titta på det långa blonda håret!" skrattar en annan och drar mig i håret. "Sluta!" skriker jag. Dem bara skrattar och fortsätter "Fy f*n vad missbildad han är, så vill inte jag se ut" skrattar en. Jag tittar bort och ser tjejen jag satt bredvid, jag tittar på henne och visar att jag vill ha hjälp men hon springer iväg. Dem fortsätter reta mig hela skoldagen. Efter skolan väntar jag inte på pappa, jag springer hem och slänger mig gråtandes i sängen. 

"Jag har inte ens börjat skolan och jag är redan retad" gråter jag och begraver huvudet ljupt i kudden. 


Så det var första delen av novellen :)


Hoppas ni gillar den^^


Mata nee


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 20 september 2016 22:52

Konnichiwa!     Idag den 20/9 2014 så hade Seremedy sin sista konsert. Det är 2 år sen idag, kan verkligen inte fatta att det redan har gått 2 år. Jag saknar dem så sjukt mycket :(    Men konserten var så magisk, underbar men ändå så sorlig...

Av Johanna - 7 mars 2016 16:56


Konnichiwa!   Genki desu ka? Genki desu^-^     Vad vill ni läsa här på bloggen?^^ Har lite idé torka just nu :/    Vill ni ha nyheter om YOHIO och hans band DISREIGN? Läsa noveller? Fakta om YOHIO? Ja vad vill ni läsa här?^^   Komme...

Av Johanna - 3 mars 2016 11:22

Konnichiwa minna!   Genki desu ka? Genki desu^-^   Förlåt för att jag har varit borta så mycket, men jag har varit så upptagen med skola och allt :0 Men nu är jag tillbaka^-^     I tisdags så skrev YOHIO en riktigt rolig nyhet på inst...

Av Johanna - 9 augusti 2015 20:43

Konnichiwa!   Här kommer del 3 av One Litre of Tears Special   Hoppas ni gillar den ^-^    Sakura's Perspektiv   Jag tittar upp på himlen sen på Mizaki "Jag minns också när Yohio's familj hade bjudit mig på bröllop" säger jag och ler....

Av Johanna - 9 augusti 2015 00:13


Konnichiwa!   Här kommer del 2 av One Litre f tears special   Hoppas ni gillar den ^-^    Sakura's Perspektiv   Jag står kvar på sjukhustaket och tittar upp mot himlen, jag har tårar i ögonen och Mizuki sitter i rullstolen bakom mig. ...

Presentation


Hej och välkommen till bloggen om Yohio :)

Hoppas du stannar :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken låt är eran favorit?
 Karehasu
 Genesis
 Black Sun Apocalypse
 Until the Fade
 SKY☆LiMiT
 Our Story
 You're the one
 Sakura Falling
 Innocence
 Revolution
 Break the Border
 Before I Fade Away
 Shattered Dreams of a Broken Nation
 Prophet in Disguise
 Heartbrek Hotel
 Invidia
 Don't Let Go
 Rocket
 To the End
 Dawn of Dreams

R.I.P Seremedy

Kommer aldrig glöma er Seremedy, ni var/är det bästa visuel kei bandet EVER. Tack för all MADness genom åren   

 

STOLT MADling!

 

R.I.P Seremedy 2010 - 1013

 

 

 

 

   

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Yohio bloggar :)

Här kommer jag tipsa om nya Yohio bloggar som jag hittar :)

 

yohiomadness.bloggplatsen.se

 

thejapanlover.bloggplatsen.se

Alla får vara sig själva!

 


Ovido - Quiz & Flashcards