bloggenomyohio

Direktlänk till inlägg 13 januari 2015

sneackpeack på avsnitt 4, Futari no kodoku/The Loneliness of Two

Av Johanna - 13 januari 2015 09:13

Konnichiwa!


Här kommer en liten scen/del ur avsnitt 4 ur One Litre of Tears.

Avsnittet heter Futari no kodoku/The Loneliness of Two.


(Det här är en scen mitt i novellen så det är inte början)


Det är fyrverkerier ikväll i stan och jag ville inte gå först. Men mamma övertygade mig och jag ska gå med Mina.

Jag gick till mitt rum och tog fina kläder, fixade håret och sminket sen gick jag till stan. 

 

(ser ut som på bilden)


Jag ser Mina och går fram till henne. "Konbawa (god kväll)" ler jag.

"Konbawa" ler hon och hälsar. Vi går omkring i stan och det är fina lyktor överallt, vad jag inte vet är att min syster Ako är där och Sakura. Vi går mot en bilväg och väntar på att det ska bli grönt. Efter en stund blir det grönt och hon ler och tar min hand "Kom så går vi" ler hon och börjar gå. Jag ler och ska gå men sen känner jag hur min balans försvinner och jag kan inte gå. Jag vinglar fram och tillbaka innan jag ramlar framåt och slår huvudet i bilvägen, jag börjar blöda från huvudet. Alla står och stirrar skräckslaget på mig. "Ikeuchi!" skriker Mina och springer fram till mig. "Ikeuchi!" skriker hon igen och lägger mitt huvud i sitt knä. "Yohio-san!" skriker min syster Ako och springer fram till mig och sätter sig bredvid mig. Jag hamnar sen på sjukhus och min syster Ako sitter utanför och väntar på mig. 

Jag ligger i en säng med ett förband på huvudet där såret är. 

"Även om han har förlorat en hel del blod så är såret inte så farligt" säger doktorn och tittar på mina föräldrar. 

"Vi tog också en röntgen för säkerhets skull och vi kunde inte hitta något" säger han sen. 

Jag ligger och vilar men jag hör ändå allt dem säger. 


"Den här sjukdomen är olika för alla" säger doktorn och tittar på dem.

"symptomerna är också vädligt olika" säger han sen.

"I Yohio's fall så är prossesen väldigt snabb, det är bäst om vi hittar medecin och hjälpmedel väldigt snabbt. Såklart, så borde vi använda sommaren och lov och låta honom stanna här på sjukhuset" säger han sen. 

Mamma tittar på honom och sen på pappa. "Kommer det att bromsa sjukdomen?" frågar pappa och tittar på honom.

"Effekterna är olika för alla, om vi inte prövar det här så kan jag tyvärr inte svara på din fråga" säger han och tittar på pappa. 


Jag vaknar nästa dag och ser hur doktorn står med mamma bredvid mig och berättar vad dem har bestämt.

"Du måste stanna här så vi kan hitta den bästa medecinen för dig och ett bra hjälpmedel. Så det är väldigt viktigt" säger doktorn och ler. Jag bara tittar på honom *Vadå? Jag vill väl inte vara här hela tiden* tänker jag surt. Sen ser jag en annan kille i vit rock bredvid honom och han sätter sig bredvid mig. "Hej, Jag är Tanabe. Det är jag som kommer hjälpa dig med alla övningar du ska göra. Låt oss jobba bra tillsamans" ler han och sträcker fram sin hand. Jag tittar på den och skakar sen hand med honom. "Snälla ge oss din vägledning" ler mamma och tittar på honom.


Så det var en liten del ur vad som kommer i del 4 :)


Hoppas ni kommer gilla del 4^^ 


//Jonna

 

 

 
 
Ingen bild

jim lönnkvist

13 januari 2015 12:22

Helt underbart o läsa, när YOHIO ramlar o slår sig så det blöder
så vill man bara vara där o hjälpa o trösta honom o man undrar
varför just han e livet verkligen så oshysst mot bästa YOHIO...

Johanna

13 januari 2015 12:49

Ja då vill man bara springa fram och hålla om honom. Ja det undrar man verkligen :(
Varför just honom?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 20 september 2016 22:52

Konnichiwa!     Idag den 20/9 2014 så hade Seremedy sin sista konsert. Det är 2 år sen idag, kan verkligen inte fatta att det redan har gått 2 år. Jag saknar dem så sjukt mycket :(    Men konserten var så magisk, underbar men ändå så sorlig...

Av Johanna - 7 mars 2016 16:56


Konnichiwa!   Genki desu ka? Genki desu^-^     Vad vill ni läsa här på bloggen?^^ Har lite idé torka just nu :/    Vill ni ha nyheter om YOHIO och hans band DISREIGN? Läsa noveller? Fakta om YOHIO? Ja vad vill ni läsa här?^^   Komme...

Av Johanna - 3 mars 2016 11:22

Konnichiwa minna!   Genki desu ka? Genki desu^-^   Förlåt för att jag har varit borta så mycket, men jag har varit så upptagen med skola och allt :0 Men nu är jag tillbaka^-^     I tisdags så skrev YOHIO en riktigt rolig nyhet på inst...

Av Johanna - 9 augusti 2015 20:43

Konnichiwa!   Här kommer del 3 av One Litre of Tears Special   Hoppas ni gillar den ^-^    Sakura's Perspektiv   Jag tittar upp på himlen sen på Mizaki "Jag minns också när Yohio's familj hade bjudit mig på bröllop" säger jag och ler....

Av Johanna - 9 augusti 2015 00:13


Konnichiwa!   Här kommer del 2 av One Litre f tears special   Hoppas ni gillar den ^-^    Sakura's Perspektiv   Jag står kvar på sjukhustaket och tittar upp mot himlen, jag har tårar i ögonen och Mizuki sitter i rullstolen bakom mig. ...

Presentation


Hej och välkommen till bloggen om Yohio :)

Hoppas du stannar :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken låt är eran favorit?
 Karehasu
 Genesis
 Black Sun Apocalypse
 Until the Fade
 SKY☆LiMiT
 Our Story
 You're the one
 Sakura Falling
 Innocence
 Revolution
 Break the Border
 Before I Fade Away
 Shattered Dreams of a Broken Nation
 Prophet in Disguise
 Heartbrek Hotel
 Invidia
 Don't Let Go
 Rocket
 To the End
 Dawn of Dreams

R.I.P Seremedy

Kommer aldrig glöma er Seremedy, ni var/är det bästa visuel kei bandet EVER. Tack för all MADness genom åren   

 

STOLT MADling!

 

R.I.P Seremedy 2010 - 1013

 

 

 

 

   

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Yohio bloggar :)

Här kommer jag tipsa om nya Yohio bloggar som jag hittar :)

 

yohiomadness.bloggplatsen.se

 

thejapanlover.bloggplatsen.se

Alla får vara sig själva!

 


Ovido - Quiz & Flashcards