bloggenomyohio

Direktlänk till inlägg 26 april 2014

Yohio Novell del 4 Our Story

Av Johanna - 26 april 2014 23:22

Annyeong!


Här kommer del 4 av Our Story^^


Jag vaknade tidigt på morgonen av att Markus försökte väcka mig

-Vakna Yohio, Ebba har inte svarat om att hon har vunnit, du kanske borde ringa henne?-

-Va? Jag orkar inte är trööött, desutom så har jag inte hennes nummer- sa jag och somna om

-Men kom igen VAKNA! Vi har inte lång tid på oss att göra videon, deustom så letade jag upp hennes

nummer på hitta.se- sa Markus

-Jag ringer henne senare- sa jag

Några timmar senare vaknade jag och ringe till Ebba

-Hallå?- svarade en trött röst

-Hej det är jag Yohio- sa jag


Efter en stund bestämde vi en tid vid körsbärsträdet i parken klockan 10. det var om 2 timmar.

Sen kom Markus och Fredrk in, -Så är din "dejt" fixad?- sa Fredrik med ett flin

-Nej det är ingen dejt! Sa jag, vi ska bara prata om musik videon.

-Säkert- sa Fredrik

-Lägg av- sa jag

-Lägg av Fredrik sa Markus, du vet att Yohio är lite känslig när det kommer till tjejer.

Markus och Fredrik bröt ihop och la sig på govlet av skratt

-Ni 2 är såna bakas sa jag.

-Vad händer här inne??- sa Tommy

-Markus och Fredrik jävlas med mig- sa jag med en arg och ilsken röst

-bry dig inte om dem, dem lugnar ner sig snart- sa Tommy

-okej- svarade jag

Jag bytte om till andra kläder och gick och la mig i en av sägnarna i bussen och åt pocky och

läste manga.


Sen efter ett tag tittade jag på klockan och såg att det var en halvtimme kvar innan vi skulle mötas.

-Jag går nu sa jag och gick ur bussen. Jag tänkte sen att det skulle vara roligt att ha med Luna, så jag ringde mina

vänner och bad dem komma med henne. Jag gick sen med Luna till körksbärsträdet och väntade på att

Ebba skulle komma. Tiden gick och sen vart klockan 10.20, kommer hon inte snart? sa jag för mig själv. Sen ser jag att någon kommer mot mig och säger -Förlåt att jag är sen, jag var tvungen att försöka hitta på en lögn åt min kompis så att jag skulle kunna komma iväg utan att hon får reda på att jag skulle träffa dig- sa hon

-haha okej, så det är du som är Ebba? sa jag

-Ja, jag är Ebba. Är det där din hund? Den är jätte söt. sa Ebba

-Ja det är min hund, hon heter Luna- sa jag

-Okej, ska vi börja gå?- sa Ebba

-Aa det kan vi, sa jag

Vi gick en stund sen sa Ebba -Vad handlar musik videon om, och hur kommer jag se ut?

-Det är en kärleks video och den heter Futari No Story och det är Our Story på japanska.

Och jag tänkte att du kunde ha en classic lolita klänning, om det är ok? sa jag

-Okej, men vad menar du med kärleks video? sa Ebba tyst

-En kort kärleks historia helt enkelt sa jag

Vi börjar med att spela in första delen imorgon

-Okej, men vart ska vi va då? 

-Kom till Sea Street Sushi bar klockan 09.00 imorgon så hämtar jag dig där. sa jag

-Okej. sa Ebba

Tiden gick väldigt fort och vi hade det jätte roligt sen ringde min mobil

-Hej det är Yohio sa jag

-VART ÄR DU NÅGONSTANS??? ropade rösten i mobilen så jag var tvungen att

håla den en bit från örat för att inte få ont i öronen

-Är det du pappa? sa jag

-JA, vem annars? Vart är du? Vi är oroliga att något har hänt dig, du har varit borta i 5 timmar!! sa Tommy

-Oj förlåt, eh jag är vid vattenfontänen i parken sa jag

-Okej stanna där och rör dig inte ur fläken förrens jag har kommit för att hämta dig, ok? sa Tommy

-ja ja sa jag

-Jag menar det! 

-Okej jag stannar här, ses sen. Hej då sa jag och la på

-Oj det verkar som om vi har gått i 5 timmar och min pappa är ganska sur på mig och kommer

och hämtar mig nu- sa jag

-Oj verkilgen i 5 timmar? Min kompis är ju kvar därhema och är säkert jätte sur på mig- sa Ebba

-Okej ses imorgon vid Sea Street sushi bar imorgon sa jag

-okej ses imorgon sa Ebba och gick


När hon hade gått kom en kille fram till mig och sa

-Om jag ser dig med Ebba igen är det kört för dig! 

-Va? Vem är du? sa jag

-Det har du inte med att göra! Bara jag inte ser dig och Ebba igen! sa han och gick iväg

Okej jag får fråga Ebba imorgon vem han var tänkte jag. 


Det var del 4 av Our story, nu börjar det bli lite spännande va? ;)

Men ni får veta vem den där killen är i nästa avsnitt ^^


Oyasumi^^


 

 
 
Ingen bild

jim lönnkvist

2 mars 2015 14:16

Så dom träffades och bestämde vad det skulle handla om i M.V
Men vem fan är "stolpskottet" som kom och gjorde sig
märkfärdig.....

Johanna

2 mars 2015 14:34

Ja han är ju lite mysko men jag säger inget ;)

//Jonna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 20 september 2016 22:52

Konnichiwa!     Idag den 20/9 2014 så hade Seremedy sin sista konsert. Det är 2 år sen idag, kan verkligen inte fatta att det redan har gått 2 år. Jag saknar dem så sjukt mycket :(    Men konserten var så magisk, underbar men ändå så sorlig...

Av Johanna - 7 mars 2016 16:56


Konnichiwa!   Genki desu ka? Genki desu^-^     Vad vill ni läsa här på bloggen?^^ Har lite idé torka just nu :/    Vill ni ha nyheter om YOHIO och hans band DISREIGN? Läsa noveller? Fakta om YOHIO? Ja vad vill ni läsa här?^^   Komme...

Av Johanna - 3 mars 2016 11:22

Konnichiwa minna!   Genki desu ka? Genki desu^-^   Förlåt för att jag har varit borta så mycket, men jag har varit så upptagen med skola och allt :0 Men nu är jag tillbaka^-^     I tisdags så skrev YOHIO en riktigt rolig nyhet på inst...

Av Johanna - 9 augusti 2015 20:43

Konnichiwa!   Här kommer del 3 av One Litre of Tears Special   Hoppas ni gillar den ^-^    Sakura's Perspektiv   Jag tittar upp på himlen sen på Mizaki "Jag minns också när Yohio's familj hade bjudit mig på bröllop" säger jag och ler....

Av Johanna - 9 augusti 2015 00:13


Konnichiwa!   Här kommer del 2 av One Litre f tears special   Hoppas ni gillar den ^-^    Sakura's Perspektiv   Jag står kvar på sjukhustaket och tittar upp mot himlen, jag har tårar i ögonen och Mizuki sitter i rullstolen bakom mig. ...

Presentation


Hej och välkommen till bloggen om Yohio :)

Hoppas du stannar :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken låt är eran favorit?
 Karehasu
 Genesis
 Black Sun Apocalypse
 Until the Fade
 SKY☆LiMiT
 Our Story
 You're the one
 Sakura Falling
 Innocence
 Revolution
 Break the Border
 Before I Fade Away
 Shattered Dreams of a Broken Nation
 Prophet in Disguise
 Heartbrek Hotel
 Invidia
 Don't Let Go
 Rocket
 To the End
 Dawn of Dreams

R.I.P Seremedy

Kommer aldrig glöma er Seremedy, ni var/är det bästa visuel kei bandet EVER. Tack för all MADness genom åren   

 

STOLT MADling!

 

R.I.P Seremedy 2010 - 1013

 

 

 

 

   

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Yohio bloggar :)

Här kommer jag tipsa om nya Yohio bloggar som jag hittar :)

 

yohiomadness.bloggplatsen.se

 

thejapanlover.bloggplatsen.se

Alla får vara sig själva!

 


Ovido - Quiz & Flashcards