bloggenomyohio

Direktlänk till inlägg 19 juni 2014

Yohio Novell del 12 Our Story

Av Johanna - 19 juni 2014 04:41

Konnichiwa!

Börjar bli lite spännande nu va?;)

Nu kommer del 12 av Yohio novellen^^


När jag tröstat Ebba så kom polisen in och sa att det var dags att åka 

-Jag kommer om en stund sa jag

-Jag måste gå nu sa jag

-Va? Nej lämna mig inte sa Ebba 

-Allt kommer lösa sig jag lovar sa jag och pussade Ebba på pannan innan polisen förde bort mig till polisbilen och vi åkte iväg. När jag satt i bilen frågade jag efter min Iphone 4 och fick den så jag ringde till Ebba men hon svarade inte så jag lämnade ett röstmedelande till henne istället -Hej Ebba det är jag Yohio, var inte orolig jag kommer antingen ringa eller smsa dig varje dag. Jag kommer nog komma tillbaka snart men tills dess så kommer jag alltid vara med dig i dina tankar. Älskar dig, puss puss. 

När vi kom fram så kom jag in i ett rum där det bara fanns 1 säng och ett skrivbord och en liten byrolåda. 

Jag gick och la mig och när jag vaknade trode jag att allt var en dröm men det var det inte. -Jag måste härifrån sa jag för mig själv, men dörren var låst och jag kunde inte komma ut. Så jag gick till sängen och satte mig där och väntade och till min förvåning så hittade jag en manga bok att läsa i och det var Naruto^^


Sen öppnades dörren och in kom en man som såg väldigt bestämd ut -Är det du som är Yohio?

-Ja a det är jag sa jag tyst

-Men du ser inte ut som en kille?

-suck, måste alla alltid säga så? sa jag surt och gick tillbaka till mangan 

-eh oj förlåt sa han du kan komma till matsalen det är frukost

-eh jag klarar mig sa jag jag nöjer mig med en energidryck om det finns 

-Men du måste ju äta sa han

-Jag känner ingen hunger så jag klarar mig fint sa jag

-Okej men kom om 5 minuter sa han och stängde dörren

10 minuter senare så gick jag ut och dörren brevid mig öppnades och ut kom en kille som såg ut att vara 17.

Han stirrade på mig så jag började gå iväg fort, -wow finns det tjejer här? hörde jag honom säga.

När jag gick in tog jag bara en drick yoghurt och satte mig längst bort i ett litet hörn för mig själv. 

Sen kom den där skumma killen och satte sig bredvid mig, -hej jag heter Jakob och är 17 år vad heter du?

Jag sa ingenting och fortsatte dricka min yoghurt, -du behöver inte va blyg sa Jakob. varför har du solglasögon på dig? Det är inte soligt ute. Jag fortsatte dricka utan att svara. -wow han är verkligen jobbig. tänke jag för mig själv. -Förlåt men jag måste bara säga du är verkligen snygg för att va tjej. sa Jakob

Tillslut vart jag så arg så jag sa -Kan du inte bara va tyst! Kan man inte få dricka sin yoghurt ifred eller?! sa jag och tog min drick yoghurt och gick till mitt rum. -Wow vilken tjej sa Jakob

Usch jag har aldrig mött någon så jobbig i hela mitt liv sa jag för mig själv. 

Sen knackade på dörren och jag trodde det var Jakob

-Men kan du sluta och dra åt skogen din idiot! skrek jag 

och in kom manen som kom in förut.

-Eh hej förlåt sa jag tyst

-Det är ok är det något som är fel? sa han

-Det är den dära Jakob som är irriterande.

-Jaha han, han är alltid irriterande när det kommer en tjej hit.

-Jo men det är så att...

-Jag ska ta hand om honom, men du kan fixa dig i ordning och så. Så kan du gå ut på backgården sen om du vill sa han och gick. -Okej men vad heter du förresten? frågade jag

-Jag heter Lasse men du kan kalla mig Frodo sa han och skratta XD

-Frodo? sa jag förvånat

-Eh jag är bara en sagan om ringen nörd sa Lasse

-Jag är också en sagan om ringen nörd och star wars och star trek sa jag

-vad kul då kan vi snacka sagan om ringen tillsamans sa han och skratta och gick iväg

Jag stängde dörren för att byta om och bytte till en riosa tröja med en döskalle på och svarta byxor

 

sen gick jag ut till backgården. Jag kände ingen där förutom Jakob förstårs så jag gick till ett hörn vid en bänk och satte mig där. Men då hörde jag någon säga -Tjejen! jag tittade mig omkring men såg ingen tjej här

-Du där tjejen med rosa tröja! Jag pekade på mig själv och han sa -Ja du! 

Han kom närmare med sitt gäng och alla var stora och muskulösa och Jakob var där med.

-Du är på vår plats. -åh förlåt sa jag. 

-Du kan stanna här men det finns 1 regel sa han och kom närmre och jag kände mig jätte liten.

-Och den regeln är....Jag Bestämer! Men välkommen hit sa han sen och log. Och jag fattade ingenting

-Okej...tack sa jag

-Vad heter du? sa han jag heter Anton, det där är Eric, Jakob och Robin. 

-Hej på er jag heter Yohio. 

-Snyggt namn tjejen 

-  -.-´ (suck)

-Vart är du ifrån? sa Anton

-Jag är från Sundsvall

-Nice vi är från Stockholm och Göteborg

-Kul sa jag

-Så hur hamnade du här? frågade Eric

- jag blev halft misshandlad av en kille och alla tror att jag har begåt självmord sa jag 

-Oj vilken sorglig historia sa Anton "snyftande" den har vi hört förr! 

-Men det är sant! sa jag

Då kom Jakob och la armen om mig -Det är lugnt gullet vi vet hur det känns

Jag tog dän armen långsamt och sa -tack..tror..jag

Sen kom Eric och konstigt nog sammlade in alla mobiler det vill säga min

-Får jag din mobil? sa Eric

-Va? Varför du har inte tagit de andras? sa jag förvånat

-ehh jag tog dem innan, vi får inte ha dem på fritiden sa han

-Okej... sa jag och gav den till honom

Sen efter ett tag skulle alla in och när jag kom så var klockan 15.00 och då sa Anton - Då var det dags för matte lektion suck. 

-Va? har vi skola här också eller? sa jag

-Vad trodde du? att vi slappar hela tiden? Vi måste ju lära oss saker och sånt me sa Anton

Redan 10 minuter in på lektionen satt jag och hade jätte tråkigt.

Jag somnade på lektionen medans läraren gick igenom viktiga saker.

-YOHIO! sa läraren

-Va? hur, var, vem va? sa jag

-Kan du berätta vad det här är? sa hon och pekade på ett tal på tavlan

Jag vaknade till och tänkte

-eto...det blir? uhm..eto sa jag

Då böjer Jakob sig bakåt och sa svaret till mig

-tack sa jag tyst och sa vad han sa till mig

-Rätt svar Yohio. Och alla killar tittade på mig och trodde nu att jag var en pluggis

När lektionen var slut sprang jag till Lasse och frågade om det fanns ett musik rum för jag kände att jag behövde klinka på en gitarr en stund.


Han visade mig vägen och jag gick in och började spela lite.

Sen kom ett par killar in och sa -Hallå vad gör du?

-Spelar elgitarr vad annars? snäste jag

-Tjejer ska inte spela sånt sa dem. plus du kan väl inte spela sa dem

-Inte? sa jag 

-Den här låten gjorde jag själv och den heter Frantic Elegance sa jag och började spela

(klicka här om du vill lyssna på den^^)


-Wow sa killarna och gapade när jag hade spelat klart

-Och ni sa att tjejer inte kan spela elgittarr sa jag med ett flin och gick därifrån

Men det jag inte viste var att Jakob hade filmat detta och tagit bilder och satt upp på sitt rum och sa 

-Hon ska bli min^^


Så det var allt för "idag" fast det blir ju igår och idag med tanke på att del 9 kom upp 23:52;)

Nu ser ni hur mycket ni läsare betyder för oss va?^^

Sitter uppe halva natten och ända intill på morgonkvisten för att göra er glada:)


Men nu ska vi sova om vi kan eller göra något annat för vi är inte sov trötta XD


Så Ohayo och Mata nee^^


 

 
 
Ingen bild

jim lönnkvist

7 mars 2015 14:39

Många frågor som snurrar nu och vad är det för ställen han hamnat på

Johanna

9 mars 2015 10:06

Ett väldigt konstigt ställe skulle jag säga XD

//Jonna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 20 september 2016 22:52

Konnichiwa!     Idag den 20/9 2014 så hade Seremedy sin sista konsert. Det är 2 år sen idag, kan verkligen inte fatta att det redan har gått 2 år. Jag saknar dem så sjukt mycket :(    Men konserten var så magisk, underbar men ändå så sorlig...

Av Johanna - 7 mars 2016 16:56


Konnichiwa!   Genki desu ka? Genki desu^-^     Vad vill ni läsa här på bloggen?^^ Har lite idé torka just nu :/    Vill ni ha nyheter om YOHIO och hans band DISREIGN? Läsa noveller? Fakta om YOHIO? Ja vad vill ni läsa här?^^   Komme...

Av Johanna - 3 mars 2016 11:22

Konnichiwa minna!   Genki desu ka? Genki desu^-^   Förlåt för att jag har varit borta så mycket, men jag har varit så upptagen med skola och allt :0 Men nu är jag tillbaka^-^     I tisdags så skrev YOHIO en riktigt rolig nyhet på inst...

Av Johanna - 9 augusti 2015 20:43

Konnichiwa!   Här kommer del 3 av One Litre of Tears Special   Hoppas ni gillar den ^-^    Sakura's Perspektiv   Jag tittar upp på himlen sen på Mizaki "Jag minns också när Yohio's familj hade bjudit mig på bröllop" säger jag och ler....

Av Johanna - 9 augusti 2015 00:13


Konnichiwa!   Här kommer del 2 av One Litre f tears special   Hoppas ni gillar den ^-^    Sakura's Perspektiv   Jag står kvar på sjukhustaket och tittar upp mot himlen, jag har tårar i ögonen och Mizuki sitter i rullstolen bakom mig. ...

Presentation


Hej och välkommen till bloggen om Yohio :)

Hoppas du stannar :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken låt är eran favorit?
 Karehasu
 Genesis
 Black Sun Apocalypse
 Until the Fade
 SKY☆LiMiT
 Our Story
 You're the one
 Sakura Falling
 Innocence
 Revolution
 Break the Border
 Before I Fade Away
 Shattered Dreams of a Broken Nation
 Prophet in Disguise
 Heartbrek Hotel
 Invidia
 Don't Let Go
 Rocket
 To the End
 Dawn of Dreams

R.I.P Seremedy

Kommer aldrig glöma er Seremedy, ni var/är det bästa visuel kei bandet EVER. Tack för all MADness genom åren   

 

STOLT MADling!

 

R.I.P Seremedy 2010 - 1013

 

 

 

 

   

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Yohio bloggar :)

Här kommer jag tipsa om nya Yohio bloggar som jag hittar :)

 

yohiomadness.bloggplatsen.se

 

thejapanlover.bloggplatsen.se

Alla får vara sig själva!

 


Ovido - Quiz & Flashcards