bloggenomyohio

Direktlänk till inlägg 5 mars 2015

sneackpeack på sista avsnittet, Tooku he, namida no tsukita basho ni. Far Away, to the place where tears are exhausted.

Av Johanna - 5 mars 2015 10:38

Konnichiwa!


Här kommer en sneackpeak på sista avsnittet av One Litre of Tears

och avsnittet heter Tooku he, namida no tsukita basho ni. Far Away, to the place where tears are exhausted



(Det här är inte början av novellen)


Jag är 20 år gammal, det har redan gått 5 år sedan jag vart sjuk. Jag förlorar dem, en efter en. Men jag har kvar några saker jag kan göra själv. Jag minns inte längre mitt gamla jag...


Jag sitter i sängen och tittar på krukan med blomman som jag fick av Sakura. Jag vänder mig sakta om i sängen och sätter mig på sängkanten och försöker nå ner till golvet med fötterna. Jag ställer mig sakta upp och lutar mot bordet på sängen och går sakta till blomman. Jag tar sen sakta upp vattenflaskan och trycker sakta ner pumpen för att vattna den. 


Några timmar senare så sitter min familj i mitt rum och vi äter tillsammans. Jag sitter i sängen och ler och tittar på dem, jag har en stor rosa haklapp ifall jag skulle spilla, vilkett ofta händer när jag blivit sämre i sjukdomen och är ganska skakig i händerna och har svårare att hålla i saker. "Vad är det som luktar?" säger pappa och tittar sig omkring sen ser han att Hiroki håller i en liten burk. "Hiroki, har du haft i något i håret?" säger han och tittar på honom. "Det är. Hårvax, jag behövde fixa håret" säger han och tittar på pappa. "Hårvax?! Sen när behövde du sånt?" säger han och tittar på honom. "Han har skaffat en flickvän nu när han har börjat mellanstadiet" ler Ako. "Säg det inte Ako-nee!" säger Hiroki och tittar på henne. "Flickvän?!" säger pappa och stirrar på Hiroki med samma blik som han hade mot mig när han fick syn på Sakura för första gången. "Du är 4 miljoner år för tidig! Om du har så mycket tid med att ha en flickvän, spendera då mer tid på att komma ihåg att du fortfarande är ett barn!" säger han och ruffsar till håret på honom. "Pappa vad gör du?" skriker Hiroki med händerna på huvudet. "Det är ju förstört nu" säger han sen och tar fram en spegel och försöker fixa håret. "Idiot" säger pappa och ger honom en lätt smäll bak i huvudet på honom på skoj. Jag ler och skrattar och tittar på dem när Rika sen ropar på mig "Till dig Yohio-nee" säger hon och tar fram en bild hon ritat på en höstskog. "Du är jätteduktig Rika" ler mamma. "Vi sätter upp den med en gång, eller hur Yohio?" säger mamma sen och tittar på mig. "Tack så mycket Rika" säger jag ostadigt och ler. Hon ler och tittar på mig och mamma sätter upp bilden på väggen bland de andra bilderna jag fått av Rika. "Ako, du har ju varit med i en tecknar tävling, hur gick den?" säger mamma sen och ler och sätter sig ner igen. Ako ler och vänder sig mot sin väska och tar fram ett papper "Tada! Jag van!" ler hon. "Va, grattis" säger alla glatt. Jag ler och tittar på henne "De ska hänga upp bilden i skolan" säger Ako och ler. "Va? På Higashikou?" säger mamma. "Yup" säger Ako och ler. "Jag skulle vilja se det" säger jag ostadigt. Alla vänder sig om och tittar på mig "Va?" säger mamma och tittar på mig. "Jag vill gärna besöka Higashikou" säger jag ostadigt. Pappa och mamma tittar på mig och mamma ler lite och vi åker iväg till skolan. Jag sitter sen utanför skolan och tittar på den. "Du fryser inte?" säger mamma och tittar på mig. Jag skakar på huvudet och tittar på skolan och alla elever och det får mig att minnas de nästan 2 åren jag gick på skolan. "det har inte ändrats ett dug eller hur?" säger Ako och ler och tittar ner på mig. Jag skakar på huvudet och ler och minns dagen då jag, Seike och Ray såg att vi kom in på skolan, när vi sprang omkring i korridorerna, tävlingarna vi i musikgruppen hade, alla lektioner...


Ako ler och skjutsar in mig mot skolan. 



Så det var en sneackpeak på sista avsnittet. Jag hoppas ni kommer gilla det sista avsnittet 


Ett tips, näsdukar i MASSOR kommer behövas.   


//Jonna

 

 

 
 
Ingen bild

jim lönnkvist

18 mars 2015 09:32

Ja de va ju lite sorgligt många minnen som finns måste va tungt o se tillbaka på sånt som flöt på förut utan sjukdomar......

Johanna

18 mars 2015 09:44

Ja, stackars liten :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 20 september 2016 22:52

Konnichiwa!     Idag den 20/9 2014 så hade Seremedy sin sista konsert. Det är 2 år sen idag, kan verkligen inte fatta att det redan har gått 2 år. Jag saknar dem så sjukt mycket :(    Men konserten var så magisk, underbar men ändå så sorlig...

Av Johanna - 7 mars 2016 16:56


Konnichiwa!   Genki desu ka? Genki desu^-^     Vad vill ni läsa här på bloggen?^^ Har lite idé torka just nu :/    Vill ni ha nyheter om YOHIO och hans band DISREIGN? Läsa noveller? Fakta om YOHIO? Ja vad vill ni läsa här?^^   Komme...

Av Johanna - 3 mars 2016 11:22

Konnichiwa minna!   Genki desu ka? Genki desu^-^   Förlåt för att jag har varit borta så mycket, men jag har varit så upptagen med skola och allt :0 Men nu är jag tillbaka^-^     I tisdags så skrev YOHIO en riktigt rolig nyhet på inst...

Av Johanna - 9 augusti 2015 20:43

Konnichiwa!   Här kommer del 3 av One Litre of Tears Special   Hoppas ni gillar den ^-^    Sakura's Perspektiv   Jag tittar upp på himlen sen på Mizaki "Jag minns också när Yohio's familj hade bjudit mig på bröllop" säger jag och ler....

Av Johanna - 9 augusti 2015 00:13


Konnichiwa!   Här kommer del 2 av One Litre f tears special   Hoppas ni gillar den ^-^    Sakura's Perspektiv   Jag står kvar på sjukhustaket och tittar upp mot himlen, jag har tårar i ögonen och Mizuki sitter i rullstolen bakom mig. ...

Presentation


Hej och välkommen till bloggen om Yohio :)

Hoppas du stannar :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken låt är eran favorit?
 Karehasu
 Genesis
 Black Sun Apocalypse
 Until the Fade
 SKY☆LiMiT
 Our Story
 You're the one
 Sakura Falling
 Innocence
 Revolution
 Break the Border
 Before I Fade Away
 Shattered Dreams of a Broken Nation
 Prophet in Disguise
 Heartbrek Hotel
 Invidia
 Don't Let Go
 Rocket
 To the End
 Dawn of Dreams

R.I.P Seremedy

Kommer aldrig glöma er Seremedy, ni var/är det bästa visuel kei bandet EVER. Tack för all MADness genom åren   

 

STOLT MADling!

 

R.I.P Seremedy 2010 - 1013

 

 

 

 

   

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Yohio bloggar :)

Här kommer jag tipsa om nya Yohio bloggar som jag hittar :)

 

yohiomadness.bloggplatsen.se

 

thejapanlover.bloggplatsen.se

Alla får vara sig själva!

 


Ovido - Quiz & Flashcards