bloggenomyohio

Alla inlägg den 5 maj 2015

Av Johanna - 5 maj 2015 10:06

Konnichiwa! 


Här kommer del 3 av Rosuto^^ 


Hoppas ni gillar den :)


Yohio's Perspektiv


Jag följer med Booth till bilen och vi hoppas in och åker iväg. Efter en stund ser jag att han stannar utanför något som liknar ett japanskt maid café. "Vad gör vi här?" frågar jag och tittar på honom. "Hon sågs här senast" säger han och hoppar ur. Jag tittar på honom men följer med, när vi kommer in ser vi tjejer i maid kläder i olika färger. Rosa, blå, gul, grön....Jag tittar mig omkring "Jag visste inte att ni gillade japan tema" säger jag och tittar på honom. "Ja en del gillar det, det finns många Sweet lolita's här i usa" säger han. Jag tittar på honom sen ser jag en man i rosa kläder med vitt förrklädde. "Hej, är det du som äger cafét?" säger booth och tittar på honom. Mannen vänder sig om och tittar på honom "Ja, kan jag hjälpa er?" säger han. "Booth, FBI" säger han och tar fram sin bricka. Mannen tittar på honom "Har något hänt?" säger han. "Ja, har Kyary varit här?" frågar han. "Ja, hon var här och uppträdde för några veckor sen" säger han. Booth nickar, jag tittar på honom och går fram lite "Konnichiwa, Watashi wa Yohio" säger jag och bugar. Mannen tittar på mig "Konnichiwa, watashi wa Hiroki säger han och bugar. Han tittar sen på mig och pekar på en bild, jag ser Kyary och en annan tjej på bilden och jag blir shockad. Hon har lite kläder och i en stil hon aldrig skulle klä sig i. Jag skakar på huvudet och tittar sen på honom "Det kan inte vara hon, hon skulle aldrig klä sig så" säger jag. Han tittar på mig "Det var hennes idé" säger han. "Anato uso (du ljuger)" säger jag argt och tittar på honom. Han skakar på huvudet "När såg du henne senast?" säger Booth. "Hon uppträdde här bara en gång, sen kom hon tillbaka för att fråga om ett jobb här men jag tackade nej för hon passade inte in här" säger han. Jag stirrar argt på mannen "men hon försökte i alla fall i de kläderna" säger han sen. "Anata uso" säger jag argt. "Jag ljuger inte, varför vill ni veta vart hon är?" frågar han sen. "Hon har blivit mördad" säger booth och tittar på honom. Han tittar på oss sen på mig "Varför är du så arg om kläderna? Det är bara lite hud" säger han och tittar på mig. Jag stirrar på honom "Anata ga shinudeshou! (du ska dö)" skriker jag och hoppar på honom men Booth drar tillbaka mig och mannen tar fram en kniv. "Släpp ner den" säger booth och tittar på honom. "Ta det lugnt nu, lägg ner den" säger han och tittar på honom. Mannen tittar på honom men gör som han säger, Booth håller fortfarande tag i mig och jag försöker slita mig loss. Han går sen ut med mig och sätter mig i bilen och vi åker tillbaka. När vi kommer fram hoppar jag ur och har hörlurarna på mig och går in på dr Brennan's kontor och lägger mig raklång på soffan och suckar surt. 


Booth's Perspektiv


När jag går in kommer Mizou mot mig "Så hur gick det? Hittade ni något?" säger han. Jag skakar på huvudet "Hon var där en gång bara. För lite information" säger jag. Han nickar "Och det gick bra om man bortser från att Yohio vart arg och försökte hoppa på mannen" säger jag sen. Mizou tittar på mig och suckar "Jag går och pratar med honom" säger han och går iväg. Jag går sen iväg till Brennan och tittar på henne "Har ni hittat något än?" säger jag och tittar på henne. "Nae inte än" säger hon och fortsätter undersöka skelett huvudet, "Booth, det kommer bli svårt att veta mer om vi inte har kroppen" säger hon sen. "Jag vet, men de har inte ringt mig än. Men de hittar kroppen snart" säger jag. Hon nickar "Jag hoppas det" säger hon och fortsätter undersöka. 


Yohio's Perspektiv


Jag ligger raklång på soffan och stirrar upp i taket med musik i öronen på högsta volym, jag vänder huvudet sen mot fotäljen och ser Mizou. Han tittar på mig och visar att jag ska dra ur hörlurana, jag suckar och drar ur dem och stänger av musiken. "Vad hände därborta?" frågar han. Jag suckar och sätter mig upp "Mannen vi träffa är en idiot, han påstod massa dumma saker om Kyary" säger jag argt. Han suckar "Så du hoppade på honom?" säger han. Jag nickar "Ja, men jag vart så arg" säger jag. Han nickar "men försök att hålla lugnet så hittar vi personen sen, okej?" säger han. Jag nickar sen kommer Booth in "Kan ni snacka engelska istället så jag fattar vad ni säger?" säger han. Vi skrattar "okej" säger Mizou och nickar. "Bra" säger Booth sen tittar han på mig. "Ska du vara kvar så måste du hålla dit humör under kontroll. Annars kommer vi ingenstans" säger han. Jag ställer mig upp "Förlåt Booth, det ska inte hända igen" säger jag och bugar. "Bra" säger han och nickar. "Och Brennan behöver din hjälp förresten" säger han. Jag tittar på honom "Som sagt, jag är en musiker. Jag jobbar inte med sånt här" säger jag och suckar men går till henne. Jag tittar på henne "Vad är det du vill ha hjälp med?" frågar jag och tittar på henne. "Kan du titta och se om du hittar något?" frågar hon. Jag tittar på henne sen på skellett huvudet "Lite svårt och se när det är täckt med kött och sånt. Plus jag hjälpte mamma med det här för 5 år sen" säger jag och tittar på henne. Hon nickar "Då kan du få hjälpa Sara att skölja av huvudet" säger hon. Jag tittar på henne men följer med Sara *Vart har jag hamnat igentligen?" tänker jag. Sara tittar på mig och sätter ner huvudet på en sak för att hålla fast det. "ta på dig skyddsglasögon och munnskydd" säger hon. Jag nickar och tar på mig det, sen sågar hon det itu och ger mig sen toppen på huvudet. Jag tittar på det "Sara" säger jag och tittar på henne. Hon tittar på mig "Det är ett hål här" säger jag och pekar rakt på huvudet. "Bra där, tror du att det kan vara dödsorsaken?" säger hon. "Jag vet inte riktigt" säger jag och tittar på det. Hon ska sen börja med något annat när Hodgins kommer in "Jag rensade masken och huvudet lite förut och jag hittade bakterier, rester av alger, organismer och bla bla bla..." säger han. Jag tittar på honom "Jag förstår inte riktigt vad bla bla bla betyder" säger jag undrande som aldrig har hört någon säga det i japan förut. Han går sen fram till datorn "Jag hittade en insekt som den här fågeln lever av" säger han och tar fram en bild. "Och den lever bara i den här sjön här" säger han sen och tar fram en sjö som ligger långt här ifrån. "Så kroppen är där?" säger Sara. "Yup" svarar Hodgins. "Men, varför hugga av kroppen där för att sen lämna kroppen flera mil bort?" säger hon undrande. Jag tittar på dem sen på skärmen. Det blir sen sent och jag står och lyssnar på musik och väntar på Mizou. Han kommer sen till mig och ger mig bilnycklarna "Gå och sätt dig i bilen, jag kommer snart. Jag behöver prata med Booth och Brennan" säger han. "hai" svarar jag och går mot bilen och hoppar in och sätter mig och väntar. 


Mizou's Perpsektiv


Jag tittar sen tillbaka på brennan och booth "Om jag har fattat det rätt så har ni varit ihop ett tag?" säger jag. De nickar "Och ni kan inte få barn?" säger jag sen. De nickar "Vart vill du komma med det här Mizou?" säger Booth och tittar på mig. Jag tittar på dem "Jo, när Yohio var 12 så dog hans föräldrar i en bilolycka. Hans mormor och morfar har tagit hand om honom sen dess men de börjar bli gamla nu och ingen kan ta hand om honom sen. Han är för ung för att bo själv." säger jag. "Kan inte du ta hand om honom?" säger Brenann och tittar på mig. Jag skakar på huvudet "Jag har 4 barn själv och vi har inte råd med fler, jag skulle annars gärna ta hand om honom" säger jag. De nickar "Så jag undrar om ni kan ta er ann honom?" säger jag. De tittar på mig "Så du säger att vi ska adoptera honom?" säger Booth. Jag nickar "Jag skulle känna mig trygg om ni gjorde det" säger jag. De nickar sakta och jag ser hur Booth tittar på Brennan "Vi kan ju i alla fall försöka" säger han. Hon nickar sakta "Vi ska tänka på saken" säger hon. Jag nickar "Tack" säger jag och bugar och går sen iväg till bilen och hoppar in och ser Yohio ligga och sova med hörlurarna i öronen. Jag ler och åker tillbaka till hotellet, jag bär honom till hans rum och lägger honom på sängen och går sen ut och stänger dörren och går till mitt rum.


Yohio's Perspektiv


Nästa morgon står jag och har precis ätit klart min frukost och fixar det sista innan vi ska tillbaka för att lösa mordet på min flickvän Kyary, min fina Kyary. Jag blir sen klar och går ut till bilen och hoppar in och väntar på Mizou.

     

(ser ut som på bilden)


Efter en stund kommer Mizou och vi åker iväg. När vi kommer fram kliver jag ur och går in, Brennan tittar på mig och ger mig direkt ett jobb jag kan göra. Jag nickar och går iväg och gör det men jag märker att många tittar på mig, speciellt Angelica och Hodgins. *Vad är det med dem?* tänker jag och tittar på dem men fortsätter jobba. Efter en stund kommer Sara och ber mig om hjälp "Jag ska se om det finns några rester kvar i hjärnan för att hitta dödsorsaken" säger hon. Jag nickar och hon sätter på värmen och jag ser hur den sakta börjar smälta men jag tittar bort istället men jag ser hur hon då och då tittar på mig "Vad är det?" frågar jag. "Va?" säger hon och tittar på mig. "Du stirrar på mig" säger jag. "Va, oh förlåt" säger hon. Jag tittar på henne "Jag tittade bara....på din tröja. Den är fin" säger hon och försöker le. Jag tittar på mig tröja sen på henne undrande "Men oj titta här" säger hon. Jag tittar tillbaka och hon tar en pinsett och tar upp något som liknar en träflisa "Vad är det?" säger hon. "Det liknar en träflisa" säger jag. Hon nickar och lägger den på i en liten plastlock. "Du kan ge det till Hodgins och be honom se vad det är" säger hon och ger den till mig. Jag nickar "Konstigt, han och alla andra har stirrat på mig. Ni alla verkar gilla min tröja" säger jag och tittar på henne men går sen iväg till Hodgins och ger den till honom. "Tackar, det här kan bli intressant" säger han och tar imot den. "Jag, antar det" säger jag. Han tittar sen på mig "Är det min tröja?" säger ja och tittar på honom och går sen ut.


Så det var del 3 av Rosuto


Hoppas ni gillar den :)


//Jonna

 

 

 

Presentation


Hej och välkommen till bloggen om Yohio :)

Hoppas du stannar :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken låt är eran favorit?
 Karehasu
 Genesis
 Black Sun Apocalypse
 Until the Fade
 SKY☆LiMiT
 Our Story
 You're the one
 Sakura Falling
 Innocence
 Revolution
 Break the Border
 Before I Fade Away
 Shattered Dreams of a Broken Nation
 Prophet in Disguise
 Heartbrek Hotel
 Invidia
 Don't Let Go
 Rocket
 To the End
 Dawn of Dreams

R.I.P Seremedy

Kommer aldrig glöma er Seremedy, ni var/är det bästa visuel kei bandet EVER. Tack för all MADness genom åren   

 

STOLT MADling!

 

R.I.P Seremedy 2010 - 1013

 

 

 

 

   

 

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Yohio bloggar :)

Här kommer jag tipsa om nya Yohio bloggar som jag hittar :)

 

yohiomadness.bloggplatsen.se

 

thejapanlover.bloggplatsen.se

Alla får vara sig själva!

 


Ovido - Quiz & Flashcards