bloggenomyohio

Direktlänk till inlägg 28 april 2015

Family trouble del 10

Av Johanna - 28 april 2015 08:32

Konnichiwa!


Här kommer avsnitt 10 av Family Trouble^^


Hoppas ni gillar den^^


Philip's Perspektiv


"Yohio? Yohio!" skriker jag men får inget svar. När jag kom hem från Kitty fick jag reda på att Yohio hade rymt. Vi har nu letat överallt i snart mer än en timme, men vi har inte hittat något spår alls av honom. "åh, vart kan han vara?" suckar jag ledsamt. Jag ringer sen Seike och ber dem komma och hjälpa oss, efter en stund kommer Seike med sitt band och med Kitty. "Vad har hänt?" frågar Seike. "Yohio har rymt" suckar mamma. Han nickar och vi börjar leta igen, jag letar med Seike medans de andra letar ihop. Vi går en bit sen hittar vi något på marken "Vad och vems är det här?" säger Seike och tar upp den. "låt mig se" säger jag och tar den. Jag suckar "Det är Yohio's rosa klocka. Han måste vara i närheten" säger jag och tittar mig omkring. Vi går en bit sen ser vi ett hus med en svart bil utanför och vi hör skrik inifrån. Vi tittar på varandra och springer dit.


Yohio's Perspektiv


2 män håller mig medans en kille i svart kort hår slår mig "Vart är han?" skriker han. "Jag vet inte, snälla låt mig gå" snyftar jag. Han stirrar ilskett på mig och slår mig igen "Ljug inte, säg!" skriker han. Jag snyftar och gråter sen sparkas dörren upp, jag tittar upp och ser Seike och Philip. "Philip!" skriker jag och försöker slita mig loss. "Vad gör du här Axel? Låt honom gå!" skriker Seike. Han stirrar på honom sen mot dörren, och in kommer mamma, Emelie och Sofia och Seremedy. Mamma tittar oroligt på mig "snälla låt honom gå, han är sjuk" säger mamma oroligt. Killarna skrattar och släpper mig och putter mig till mamma, hon håller hårt om mig och tittar på dem. "Vad har han gjort er?" säger hon. De skrattar "Inget, vi ville bara veta vart kära Seike var" skrattar mannen och tittar på honom. "Jag sa ju det, jag och bandet vill inte se dig igen" fräser Seike. Han går mot honom för att säga något men Seike puttar bort honom. "Gå eller så ringer jag polisen" säger han argt. Axel fortsätter och tillslut ringer Seike polisen, de kommer efter en stund och går iväg med honom och männen. Mamma tittar på Seike och håller om mig "kom här nu går vi hem" säger hon och går hem med mig. "Så vem är Axel?" säger mamma och tittar på Seike medans hon lägger en filt om mig och ger mig varm choklad. Seike suckar "En gammal band medlem, men vi var tvugna att sparka honom. Han gjorde aldrig som han skulle och var ingen trevlig typ och han satsade bara på sig själv och ingen annan i gruppen" säger han och tittar på henne. "Men varför är han efter er?" säger hon. "Han vill bara ha pengarna och bli känd" säger han. Hon nickar "Han var våran gamla gitarrist" säger han sen. Jag dricker min choklad och tittar på honom "Vi skulle verkligen behöva dig i bandet Yohio. Snälla vill du spela med oss?" säger han. Jag tittar på honom sen på mamma "Snälla?" säger jag. Hon suckar och tittar på mig sen på Seike sen tillbaka på mig "Ja, det skadar väll inte att spela i ett band. Du verkar ju vara så bra kompisar med dem, plus du gillar att spela" säger hon och ler. Jag ler och ställer undan koppen och kramar henne "Tack mamma" ler jag. Seike och de andra ler och jublar. Efter ett par veckor är jag på min första konsert, det var närvöst i början men det vart riktigt roligt och snart blir det fler konserter. Jag är glad att jag har fått nya vänner och får spela på konserter med dem.


Så det var sista avsnittet av Family Trouble :)


Hoppas ni gillade den :)


//Jonna 

 

 

 
 
Ingen bild

j lönnkvist

28 april 2015 09:31

Vilket härligt slut😀☺

Johanna

28 april 2015 10:01

Yup, slutet gott, alting gott^^

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 20 september 2016 22:52

Konnichiwa!     Idag den 20/9 2014 så hade Seremedy sin sista konsert. Det är 2 år sen idag, kan verkligen inte fatta att det redan har gått 2 år. Jag saknar dem så sjukt mycket :(    Men konserten var så magisk, underbar men ändå så sorlig...

Av Johanna - 7 mars 2016 16:56


Konnichiwa!   Genki desu ka? Genki desu^-^     Vad vill ni läsa här på bloggen?^^ Har lite idé torka just nu :/    Vill ni ha nyheter om YOHIO och hans band DISREIGN? Läsa noveller? Fakta om YOHIO? Ja vad vill ni läsa här?^^   Komme...

Av Johanna - 3 mars 2016 11:22

Konnichiwa minna!   Genki desu ka? Genki desu^-^   Förlåt för att jag har varit borta så mycket, men jag har varit så upptagen med skola och allt :0 Men nu är jag tillbaka^-^     I tisdags så skrev YOHIO en riktigt rolig nyhet på inst...

Av Johanna - 9 augusti 2015 20:43

Konnichiwa!   Här kommer del 3 av One Litre of Tears Special   Hoppas ni gillar den ^-^    Sakura's Perspektiv   Jag tittar upp på himlen sen på Mizaki "Jag minns också när Yohio's familj hade bjudit mig på bröllop" säger jag och ler....

Av Johanna - 9 augusti 2015 00:13


Konnichiwa!   Här kommer del 2 av One Litre f tears special   Hoppas ni gillar den ^-^    Sakura's Perspektiv   Jag står kvar på sjukhustaket och tittar upp mot himlen, jag har tårar i ögonen och Mizuki sitter i rullstolen bakom mig. ...

Presentation


Hej och välkommen till bloggen om Yohio :)

Hoppas du stannar :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken låt är eran favorit?
 Karehasu
 Genesis
 Black Sun Apocalypse
 Until the Fade
 SKY☆LiMiT
 Our Story
 You're the one
 Sakura Falling
 Innocence
 Revolution
 Break the Border
 Before I Fade Away
 Shattered Dreams of a Broken Nation
 Prophet in Disguise
 Heartbrek Hotel
 Invidia
 Don't Let Go
 Rocket
 To the End
 Dawn of Dreams

R.I.P Seremedy

Kommer aldrig glöma er Seremedy, ni var/är det bästa visuel kei bandet EVER. Tack för all MADness genom åren   

 

STOLT MADling!

 

R.I.P Seremedy 2010 - 1013

 

 

 

 

   

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Yohio bloggar :)

Här kommer jag tipsa om nya Yohio bloggar som jag hittar :)

 

yohiomadness.bloggplatsen.se

 

thejapanlover.bloggplatsen.se

Alla får vara sig själva!

 


Ovido - Quiz & Flashcards