bloggenomyohio

Alla inlägg den 10 april 2015

Av Johanna - 10 april 2015 17:40

Konnichiwa!


Här kommer avsnitt 4 av Family Trouble^^


Hoppas ni gillar den :)


Philip's Perspektiv


Jag suckar och tittar på dem "Han kan inte följa med, jag är ledsen" säger jag. "Varför då? Han är ju så duktig och vi behöver honom" säger Seike och tittar på mig. Jag suckar "Jag vet, men han behöver någon som är där hela tiden" säger jag. Han tittar på mig "Men vi kan ta hand om honom, jag lovar" säger han. Jag skakar på huvudet "Tyvärr" säger jag. Vi kommer sen till en sjö, "Någon som vill bada?" skrattar Kitty. Jag skakar på huvudet "haha nej tack" skrattar jag.Hon ler och går sakta i vattnet med kläderna på, Seike skrattar och hoppar i. Yohio klättrar upp i trädet som står vid vattnet och sätter sig på en av de tjocka grenerna och tittar på dem. "Hoppa i, bada med oss" ler Seike och tittar på honom. Han skakar huvudet och tittar på honom "Varför inte? Vattnet är skönt" ler Seike. "Glöm det, det är ingen idé. Han är rädd för vatten" säger jag och petar lite i vattnet. Han tittar upp mot Yohio och Yohio skakar på huvudet "Jag kommer inte hoppa i" säger han. Seike skrattar och tittar på honom, Kitty ler och tittar på mig "Du då? Är du rädd för vattnet?" skrattar hon. Jag tittar på henne "Ska jag hoppa i?" säger jag. Hon flinar och simmar bakåt lite, "vad är det ni vill se? Vill ni se lite plask?" flinar jag och börjar skvätta i vattnet med foten. Hon börjar skratta och jag ler och går i vattnet och går till henne och försöker ta henne. Vi skrattar och har det kul och Yohio sitter på grenen och skrattar och tittar på oss. Efter en stunds badande går vi upp och försöker bli torra, "Jag fattar inte hur ni kan gilla att vara i vattnet, det är läskigt" säger Yohio och tittar ner på oss. Jag skrattar lite "Det är inte farligt att bada" säger jag. Han stirrar på mig "Joho, jag kunde ha drunknat" säger han och tittar på mig. Jag skrattar lite tyst "Det tror jag knappast" säger jag och ler. 


Yohio's Perspektiv


Jag tittar på honom och hoppar ner från trädet, Philip ler och rufsar mig i håret. "Förlåt, men jag trode att du kunde det själv nu." säger han och ler. Jag tittar ner "Vad? Jag kan inte rå för att jag har glömt bort hur man gör" säger jag och tittar ner. Han smeker mig på huvudet "Kom så går vi hem nu" säger han och tar min hand. Jag nickar och vi går hem, efter ett tag kommer vi hem och jag går in. Jag tittar mig omkring och sätter mig i soffan och tittar omkring. Philip går upp och duschar och jag sitter kvar på soffan, mamma kommer in och tittar på mig "Vart har du och Philip varit?" frågar hon. Jag tittar på henne "På en promenad med Kitty och Seike" svarar jag. Hon nickar och går sen till köket. Jag tittar runt och efter en stund kommer Philip ner, han har brunt hår och gröna ögon. Han tittar på mig "Är du hungrig?" frågar han. Jag rycker på axlarna "Men jag vill ha tea" säger jag efter en stund. Han nickar och går till köket och gör tea, efter en stund kommer han tillbaka och ger mig en kopp tea. Jag ler och tar imot koppen och dricker och tittar omkring. Efter en stund kommer mamma, Emelie och Sofie in och sätter sig vid soffbordet och börjar planera min 18:års fest. "Jag har redan kommit på massa färger och tema till festen" säger Sofie och tar fram sina papper. "Vad bra" säger mamma och tittar igen om dem. "Jag har valt mat och kakor" säger Emelie och ler. Mamma nickar "Vad bra och jag tar hand om alla aktiviteter" säger hon. "Men jag då? Det är ju min fest" säger jag och tittar på dem. "Du är ju hedersgästen" säger mamma. "Men vad ska jag göra? Det är min fest" säger jag. "Du behöver bara komma" säger Emelie. Jag nickar sakta och dricker "Du då?" säger Sofie och tittar på Philip. "Va?" säger han och tittar på henne. "Ja? Har inte du någon idé eller uppgift?" säger hon. "Det har jag inte" säger han. Hon suckar "Jag är 16 och har redan massa idér" säger hon. "Och?" säger han. Hon suckar "Du måste komma på något du kan göra till festen" säger Emelie. Jag tittar på dem och dricker, efter många timmars diskuterande är dem äntligen klara och Philip tar mig till mit rum och stoppar om mig. "Godnatt" säger han och smeker mig på huvudet och går sen ut. Jag tittar efter honom och somnar sen. 


Några dagar senare

 

(ser ut som på bilden)


Jag sitter i trädet utanför huset och äter pocky och tittar mig omkring, Philip och hans kompis Martin fixar lite i källaren. Pappa byggde huset själv men Philip säger att det börjar bli gammalt och behöver fixas. Philip sitter framför en liten väg in till källaren utanför huset och ger Martin brädor som ska hålla upp taket i källaren. "Jag skulle behöva en hjälpande hand här inne" säger Martin och tittar på Philip. Philip nickar och tittar på mig, jag tittar mig omkring och äter pocky. "Yohio, kan du gå ner och hjälpa Martin i källaren?" säger han och tittar på mig. "Va?" säger jag och tittar ner på honom. "Kan du gå ner och hjälpa Martin?" säger han igen. "Nej, jag vill inte ner dit Philip" säger jag. Han suckar och går mot trädet "Gå ner och hjälp honom." säger han. Jag skakar på huvudet "Vad händer där uppe?" säger Martin och tittar fram. Jag tittar dit och ser honom "Pappa är där! buu!" säger jag och spökljud. "Pappa är där inne!" säger jag och börjar skratta. "Sluta" säger Philip och tittar på mig. Jag drar i mitt halsband och gör stryp ljud och skrattar. "Håll klaffen!" säger Philip argt och tittar på mig. Jag skrattar och fortsätter, tillslut klättrar han upp "Det är inte kul" säger han. Jag skrattar och klättrar längre upp och hoppar sen ner och springer iväg. "Stanna" ropar han efter mig och får sen tag i min luva och jag ramlar ner och skrattar. Han håller mig och tar mig tillbaka till huset, jag skrattar och försöker komma loss. "Lugna ner dig" säger han. Jag skrattar och han sätter mig på soffan och går in i köket och kommer sen tillbaka med vatten och tabletter "Nu lugnar du säkert ner dig" säger han och går sen ut till Martin. Jag tittar på tabletterna och tar dem och sväljer dem med vattnet, efter en stund blir jag lugnare och jag lägger mig ner i soffan och tittar upp. Jag ligger där länge och jag hör sen att någon kommer in och det är Philip "du måste bada nu" säger han. Jag skakar på huvudet "Nej jag vill inte" säger jag. "Jo du måste" säger han och går mot mig. "Nej, jag vill inte!" säger jag och springer iväg men krockar med Emelie och hon tappar tårtan. "Åh nej, Yohio!" suckar hon. Jag springer in i mitt rum och låser dörren. 


Philip's Perspektiv


Emelie suckar och slänger en bit av tårtan i golvet "Jag kan inte baka en ny, jag kan inte!" säger hon och suckar. Jag tittar på henne "Jag har inte alla grejer hemma, du får gå och köpa en ny tårta" säger hon. Jag suckar "okej då" säger jag. Hon ringer till en butik och beställer en tårta och jag åker till butiken och köper den, jag kommer sen hem och går in. "Vad har du i lådan?" säger Yohio nyfiket. "Om du ens så ens petar på den lådan är du död" säger jag och lägger in den i kylen. Han suckar och lutar mot väggen "bra" säger jag och går mot bordet för att hjälpa till att blåsa upp balonger. Jag blåser upp en men ser Yohio gå mot kylen "Du går inte dit, håll dig därifrån" säger jag. "Jag ska bara ha en dricka, jisses" suckar han surt och tar en fanta flaska och går sen mot sitt rum. Jag suckar och fortsätter blåsa upp balonger. 


Några dagar senare


Jag och Yohio sitter i turnébussen, jag sitter och pratar med Kitty medans Yohio spelar med Seike och bandet. "Så vart åker ni härnest?" fågar jag. Hon ler och pekar på en stad på en karta. Jag nickar "När åker ni då?" frågar jag. "Så fort Tommy fått igång bussen" säger hon och tittar på mig. Jag nickar sakta "Det kommer bli tråkigt utan er" säger jag. Hon nickar och kramar mig sen ger hon mig en snabb puss, jag tittar på henne och rodnar. Hon ler "Det kommer bli tomt utan er 2 också" säger hon och ler. Jag ler lite och jag ser sen att vi måste gå "Yohio, vi måste gå nu" ropar jag. "Okej" svarar han och springer till mig. Vi kommer hem och det är kväll, mamma sitter i soffan med Sofie och Emelie och tittar på film. Jag sätter mig ner och tittar och Yohio sätter sig i soffan och tittar också. "Det kanske är dags för Yohio att bada" säger Emelie. "Nej" säger han. Jag suckar surt "Låt honom stinka" svarar jag. Jag börjar bli trött på att alltid vara den som tar hand om honom, jag får aldrig någon hjälp av mina systrar. Jag suckar och tittar på filmen när jag ser sen att en vas råkar välta. Alla tittar dit och Yohio springer ut ur köket "Vad hände?" frågar han. "En vas välte" säger mamma sen stirrar hon på tårtan. "Men har du smakat av tårtan?" suckar hon. Han slickar av sitt ena finger och springer ut och skrattar. Jag suckar och springer efter "Stanna!" ropar jag. Han fortsätter springa och skrattar, jag får tillslut tag i honom "Vet du hur mycket tårtan kostade?" säger jag argt. Han skakar på huvudet och skrattar. Jag suckar argt och tar in honom i huset och mot badrummet. Jag sätter på vattenkranen och tittar på honom "Du stannar där" säger jag surt. Han skrattar och ska springa iväg, jag tar honom och försöker trycka i honom i badkaret "Men sluta!" säger han och försöker slita sig loss. "Ligg still" säger jag argt. "Men jag vill inte!" säger han och drar sen i mitt hår för att komma dän. Han drar mig i håret och ställer sig upp, jag tittar ilskett på honom och slår honom och han faller mot golvet. Jag stänger av vattnet och lutar mig mot badkaret och andas fort. Jag tittar sen på honom, han sitter på golvet och andas snabbt och skakar. *Vad har jag gjort?* tänker jag och ställer mig upp och springer iväg och ut. "Vad hände Philip?" säger mamma oroligt. Jag sätter mig i bilen och åker iväg. 


Yohio's Perspektiv


Jag ligger lutad mot väggen och skakar, han har aldrig gjort så mot mig. Han har aldrig slagit mig, jag ställer mig sakta upp och börjar gråta och springer ut. "Yohio, vad är det hjärtat?" ropar mamma oroligt. Jag står på verandan och gråter, *Vart ska jag gå? Jag har ingenstans att gå* tänker jag ledsamt. Jag springer sen iväg, jag springer och springer. Det är mörkt ute och stjärnorna är de ända som lyser. Jag ser sen Seike's buss och jag springer dit gråtandes och knackar på. Seike öppnar och stirrar shockat på mig "Vad har hänt?" säger han. Jag skakar och gråter, "Åh kom här" säger han och håller om mig. Han sätter mig på en stol utanför bussen och springer in sen kommer han ut med papper och häller på någon vätska och försöker tvätta mina små sår i ansiktet. Jag gråter och tittar bort, han suckar och tittar på mig oroligt. Tommy kommer sen ut "Vad har hänt?" säger han oroligt. "Jag vet inte, han säger inget" säger Seike. "Men ska vi ringa hans mamma?" säger han. "Nej, jag går hem med honom" säger Seike. Tommy nickar sakta och går in, Seike tvättar mina sår och tittar på mig "Vill du leka Yohio? Ska vi gå på en promenad?" säger han och tittar på mig. Jag svarar inte utan tittar upp och rör lite med fingarna, han går sen på en promenad med mig till sjön. Vad jag inte vet är att Philip står och tittar på, jag sitter på trädgrenen. "Sjung den där låten igen" skrattar jag. Seike skrattar och börjar sjunga, jag ramlar sen i sjön. "Bra, du klarade det" ler Seike och simmar mot mig och hjälper mig upp. Han virar sen in mig i en filt och ska gå hem med mig när en bil stannar och det är Sofie och Emelie. "Åh Yohio" säger Emelie och kramar mig. "Du hittade honom" säger hon och tittar på Seike. "Han sprang faktiskt till oss" säger han. "Åh tack för att du tog hand om honom. 1000 tack" säger hon. "Det är lugnt" ler Seike. Emelie sätter mig i bilen och kör hem mig, jag känner sen hur Sofie drar mig nära och håller om mig och tittar oroligt på mig. 


Så det var avsnitt 4 av Family Trouble^^ 


Hoppas ni gillade den^^ 


//Jonna

 

 

Presentation


Hej och välkommen till bloggen om Yohio :)

Hoppas du stannar :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken låt är eran favorit?
 Karehasu
 Genesis
 Black Sun Apocalypse
 Until the Fade
 SKY☆LiMiT
 Our Story
 You're the one
 Sakura Falling
 Innocence
 Revolution
 Break the Border
 Before I Fade Away
 Shattered Dreams of a Broken Nation
 Prophet in Disguise
 Heartbrek Hotel
 Invidia
 Don't Let Go
 Rocket
 To the End
 Dawn of Dreams

R.I.P Seremedy

Kommer aldrig glöma er Seremedy, ni var/är det bästa visuel kei bandet EVER. Tack för all MADness genom åren   

 

STOLT MADling!

 

R.I.P Seremedy 2010 - 1013

 

 

 

 

   

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Yohio bloggar :)

Här kommer jag tipsa om nya Yohio bloggar som jag hittar :)

 

yohiomadness.bloggplatsen.se

 

thejapanlover.bloggplatsen.se

Alla får vara sig själva!

 


Ovido - Quiz & Flashcards