bloggenomyohio

Alla inlägg den 6 april 2015

Av Johanna - 6 april 2015 17:17

Konnichiwa!^^


Här kommer en ny novell :)


Den heter Family Trouble^^


Den är lite inspererad av filmen/boken Gilbert Grape :)

Fast inte mycket, det är mesta har jag hittat på :)


Men ja, nu börjar novellen^^ 


Hoppas ni gillar den :)



Hejsan jag heter Philip, jag är 22 år. Jag bor med min familj i en liten by som heter Hoshi. Den ligger långt ute i ingenstans och det är nästan inga som kommer hit. Jag har 3 syskon, Sofie är 16 och är som vilken tonårs syster som helst, Emelie är lika gammal som mig och hon är mer som en mamma än som en syster. Sen har jag en lillebror han är 17 och heter Yohio, enda sen han var liten har han hålt på med musik. Han lärde sig spela piano när han var 6 år och lärde sig senare att spela gitarr. Han har haft många spelningar och lärt sig japanska och han siktade på att åka dit och bli känd inom en musik genre som kallas Visual Kei, men när han var påväg hem från en spelning hamnade han i en olycka och vart alvarligt skadad. Han överlevde men han skakade sitt huvud alvarligt och någon måste altid vara med honom då han fått en hjärnskada. Men han är fortfarande musikaliskt begåvad och han är fortfarande samma person bara att han ibland inte vet vad han gör. 

 


Vi sitter och äter och mamma tittar sig oroligt omkring "Vart är min ögonsten?" frågar hon. Sofie suckar "Menar du Yohio?" frågar hon och äter. "Ja, vart är han?" frågar mamma igen. Vi tittar oss omkring och jag ser ett par rosa byxor med vita skor med rosa detaljer dingla vid fönstret. "Han är där" säger jag och pekar. Mamma suckar "Snälla, ta ner honom där ifrån" säger hon. Jag nickar och går ut och tittar upp på hustaket "Vad gör du där uppe?" frågar jag. "Jag har tråkigt" svarar Yohio. "Men kom ner så hittar vi på något" säger jag. Han tittar undrande på mig "Du kan väl spela lite?" frågar jag. Han ler "Okej" svarar han och hoppar ner. Vi går in igen, mamma springer mot honom och kramar honom "Skräms inte sådär, du kunde ha ramlat ner" säger hon oroligt. "förlåt" säger han och försöker putta bort henne. Han går sen till sitt rum och spelar, jag hjälper sen Emelie att duka av och mamma kommer sen med en lapp och ger den till mig. "Kan du gå och handla?" frågar hon. Jag tar lappen "visst" svarar jag. Hon nickar "Ta med dig Yohio också, han behöver ha något att göra för att inte bli uttråkad" säger hon. Jag suckar och nickar "Jag vet" svarar jag. "Yohio, kom så åker vi till stan" ropar jag. "Okej" svarar han glatt tillbaka och springer ner och ut till bilen och vi åker sen iväg till stan. 


Yohio's Perspektiv

 

(ser ut som på bilden)


Vi är i affären och handlar, jag går omkring och jag hittar sen pocky och tar 2 askar och går till Philip. "Kan jag få dem? Snälla" ber jag. Han suckar och nickar, jag ler och lägger dem i korgen. Han tittar sen på mig "Ska du inte säga något?" frågar han. Jag tänker en stund "Tack?" säger jag. Han nickar "Du måste lära dig att komma ihåg det ordet" säger han. Jag suckar "Ja, ja, ja" svarar jag och går sen ut för att vänta på honom. Efter en stund kommer han och går mot bilen, jag följer efter men råkar gå in i någon. Jag ramlar och tittar sen upp och ser 4 personer. Den jag gick in i har svart hår med en rosa slinga, han har svarta kläder och piercings runt munnen. De andra har också svarta kläder men resten har brunt hår fast en har blont hår. "hur gick det?" frågar killen jag gick in i och hjälper mig upp. "Jag mår bra" svarar jag. Han nickar, "Har jag sett er förut? och vad gör ni här?" frågar jag. Killen skrattar "Vi är ett Visual Kei band och vi heter Seremedy. Och mitt namn är Seike och de heter Ray, Jenziih och Linder" säger han och ler. "Hej" säger de andra killarna. "Hej, jag heter Yohio" svarar jag och ler. De nickar "snygga kläder förresten" säger Seike och pekar på mina kläder. "Tack, de köpte jag i, i Japan" svarar jag och ler. Han ler och räcker mig sen sin hand "Kom, vi vill bara testa en grej" säger han. Jag nickar "Okej" säger jag och tar hans hand och följer med och hör inte att Philip ropar efter mig. Vi kommer sen till en stor turnébuss och går in. "Wow, vad stort" säger jag och ler. De skrattar och vi kommer sen till en stor del där det är massa soffor. "Sätt dig ner" ler Seike. Jag ler och sätter mig ner och han ger mig en gittarr "Kan du spela?" frågar han. Jag nickar och börjar spela på el gittarren. De stirrar på mig "Wow, Seike vi måste ha honom. Vi behöver en gittarrist i vårt band" säger Ray. Seike nickar och tittar på honom sen på mig "Har du lust att bli medlem i vårt band?" frågar han. Jag tittar på dem och nickar "Det vore kul, men jag får inte gå långt utan Philip" svarar jag. De tittar på mig "Varför då?" frågar dem. Jag ska svara när jag sen hör någon ropa på mig, jag tittar ut och ser Philip "Min bror är där ute" skrattar jag. De tittar på mig och vi går ut, Philip springer mot mig och kramar mig. "Åh spring inte ifrån mig sådär, jag blir ju orolig. Du vet att du inte får gå iväg utan mig" säger han och håller hårt om mig. "Jag vet, men släpp jag får ingen luft" säger jag och petar på hans rygg. "åh förlåt" säger han och släpper mig men håller i min hand. Sen stirrar han på killarna "Vilka är dem?" frågar han. "Det är ett band, de heter...." säger jag men glömde namnet. "Vi heter Seremedy" svarar Seike och skrattar. Han berättar sen att han vill ha mig i sitt band. Philip stirrar på honom sen på mig sen tillbaka på Seike och skakar på sitt huvud "Nej det kan han inte, han får inte vara långt hemifrån. Han skulle bara bli orolig pågrund av nya miljöer och han kan vara besvärlig" säger han. Jag tittar på honom "är jag inte alls" suckar jag. Seike tittar på honom undrande "Vad menar du?" frågar han. Philip suckar och berättar om min olycka och Seike och hans kompisar tittar på honom och nickar sakta. "Jo men vi kan spela här, vi kommer nog ändå ingenstans. Vi hamnade här pågrund av att bussen inte fungerar" säger han. Philip skakar på huvudet "Jag vet att han spelar jättebra och är musikaliskt begåvad men hans mamma skulle bara bli orolig om han är borta för mycket." svarar han. Han tittar sen på mig och går hem med mig, men vad han inte vet är att jag fick Seike's nummer så vi kan prata om när vi kan spela tillsammans.


Så det var del 1 av Family Trouble


Hoppas ni gillar den :)


Vet att den kanske är lite konstig men jag har inte skrivit på ett tag så ni får stå ut med att den är lite mupp XD

Jag tar bort novellen om jag inte kommer på något bättre XD


//Jonna

 

   

Presentation


Hej och välkommen till bloggen om Yohio :)

Hoppas du stannar :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken låt är eran favorit?
 Karehasu
 Genesis
 Black Sun Apocalypse
 Until the Fade
 SKY☆LiMiT
 Our Story
 You're the one
 Sakura Falling
 Innocence
 Revolution
 Break the Border
 Before I Fade Away
 Shattered Dreams of a Broken Nation
 Prophet in Disguise
 Heartbrek Hotel
 Invidia
 Don't Let Go
 Rocket
 To the End
 Dawn of Dreams

R.I.P Seremedy

Kommer aldrig glöma er Seremedy, ni var/är det bästa visuel kei bandet EVER. Tack för all MADness genom åren   

 

STOLT MADling!

 

R.I.P Seremedy 2010 - 1013

 

 

 

 

   

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Yohio bloggar :)

Här kommer jag tipsa om nya Yohio bloggar som jag hittar :)

 

yohiomadness.bloggplatsen.se

 

thejapanlover.bloggplatsen.se

Alla får vara sig själva!

 


Ovido - Quiz & Flashcards