bloggenomyohio

Alla inlägg den 15 april 2015

Av Johanna - 15 april 2015 08:49

Konnichiwa! 


Här kommer del 6 av Family Trouble ^^ 


Hoppas ni gillar den :)



Yohio's Perspektiv.

 

Jag vaknar nästa morgon och Philip är fortfarande inte tillbaka. Jag sätter mig upp och tar på mig kläder och går sen ner till köket. Jag tar fram glas och häller upp lite juice och dricker det. Mamma kommer sen in "godmorgon" ler hon. "Godmorgon" svarar jag lite tyst och dricker. Hon går till ett skåp och tar fram en burk. Hon tar ut 2 tabletter och ger dem till mig "du måste ta din medicin" säger hon. Jag suckar och tar dem och sväljer dem med drickan. Hon ler och smeker mig på huvudet. Jag tittar ner och ställer undan glaset och går sen ut och klättrar upp i trädet och tittar mig omkring. *kommer han ens komma på festen idag? Eller gillar han inte mig längre?* tänker jag ledsamt och tittar mig omkring.

Philips Perspektiv.

 

Jag vaknar upp och tittar mig omkring, jag ser att jag är i bussen och mins då vad som hände. "Godmorgon, sovit gott?" Hör jag någon säga. Jag tittar upp och ser Seike komma. Jag sätter mig upp och Seike ger mig en kopp kaffe. "Tack" ler jag och tar imot koppen och dricker lite. "Så, när åker du tillbaka?" Frågar han. Jag dricker och tittar på klockan sen på honom "ganska snart om jag ska komma fram innan festen slutar" säger jag och dricker. Han nickar och dricker "vi kommer väll sen" säger han. Jag nickar och dricker upp kaffet och ställer mig upp "jag måste gå nu men tack för hjälpen" säger jag och kramar honom. "Ingen orsak" ler han och kramar tillbaka. Jag ler och går ur bussen och går hem. När jag kommer hem ser jag lite folk gå omkring och prata och äta, men jag ser inte Yohio. Jag ser Sofie och går till henne "Hej, vart är Yohio?" Frågar jag och tittar på henne. Hon stirrar på mig "så du kan göra det igen?" Säger hon och går iväg. Jag suckar och ser Emelie. Hon tittar på mig besviket sen tittar hon bort. Jag går mot henne "vart är min bror?" Frågar jag. Hon svarar inte "hur mår han? Är han okej?" Frågar jag. Hon tittar på mig med tårar "du får fråga honom själv" svarar hon och går. Jag följer efter "snälla låt mig veta. Vart är han?" Säger jag. Hon stannar och tittar på mig sen upp och börjar le. "Jag undrar vart han kan va" säger hon. Jag fattar då vart han är, han älskar när vi letar efter honom när han sitter i trädet. "Emelie, har du sett min bror?" Säger jag. Hon ler "nej, var inte han med dig?" Säger hon. Jag går omkring "Yohio, vart är du?" Säger jag och hör hur han fnissar. "Vart är min bror?" Säger jag. Han hoppar sen ner framför mig och tittar på mig. Han har sina rosa byxor och vita skor med rosa detaljer. Sin rosa tröja med en svart dödskalle och sin gröna kortärmade jacka med olika färger på. Hans blonda hår är fullt med blåa och rosa detaljer.

 

(Yohio ser ut som på bilden)

Jag kramar honom "jag har saknat dig, snälla förlåt mig" säger jag. Han svarar inte sen tittar han på mig och knuffar mig löst mot bröstet "bom" säger han och fnissar. Jag ler och gör likadant sen kramar jag honom igen men han brottar ner mig. Jag skrattar och kittlar honom "sluta" skrattar han. Jag skrattar och fortsätter, Emelie ler och tar en bild. Yohio ler och sätter sig sen på mig, han tittar på mig och slår mig löst på kinden. "Aj" skrattar jag, han gör det igen "aj" ? Säger jag igen och skrattar. Han tittar sen på mig och fnissar och trummar lite på mig och springer sen iväg. Jag ler och ställer mig upp. Jag ser sen mamma, hon tittar på mig och går in. Jag följer efter och hon står i köket "Philip det du gjorde...." säger hon och skakar på huvudet. "Han är en hjälplös pojke Philip" säger hon. "Jag vet" säger jag. "Och sen springer ni iväg. Du vet att jag hatar sånt" säger hon. Jag tittar ledsamt på henne och går till henne. Hon tittar på mig "men du kom tillbaka, varför?" Säger hon. Jag kramar henne "för att se så ni mådde bra" säger jag. Hon ler "du kom också för festens skull" ler hon. Jag ler och vi går ut och ser Seike och Seremedy komma. Jag ler och går dit, efter en stund kommer Yohio. "Grattis" ler Seike och ger honom ett paket. Han ler och tar imot det "vad säger man?" Ler jag. Han tittar på mig sen på dem "tack" säger han och ler. "Varsågod" ler Seike. Han öppnar paketet och ser nya kläder och en gitarr. "Wow" säger han och ler. "Ifall du vill spela mer oss" ler Seike och pekar på gitarren. Yohio ler och nickar. Många timmar senare sitter en trött Yohio i soffan och håller i gitarren. "Dags att sova" ler mamma. "Men jag är inte trött" säger Yohio och somnar nästan. Jag ler och tar bort gitarren och lägger honom över axeln "jo, och du ska ju orka med din födelsedag imorgon" ler jag och bär honom till hans rum. "Bytt om nu" ler jag. "Inte trött" säger han och gäspar. Jag ler och hjälper honom och stoppar sen om honom i sängen. "Godnatt" ler jag och smeker hans huvud och går ut från hans rum och stänger dörrenFamily Trouble, del 6. Yohio's Perspektiv. Jag vaknar nästa morgon och Philip är fortfarande inte tillbaka. Jag sätter mig upp och tar på mig kläder och går sen ner till köket. Jag tar fram glas och häller upp lite juice och dricker det. Mamma kommer sen in "godmorgon" ler hon. "Godmorgon" svarar jag lite tyst och dricker. Hon går till ett skåp och tar fram en burk. Hon tar ut 2 tabletter och ger dem till mig "du måste ta din medicin" säger hon. Jag suckar och tar dem och sväljer dem med drickan. Hon ler och smeker mig på huvudet. Jag tittar ner och ställer undan glaset och går sen ut och klättrar upp i trädet och tittar mig omkring. *kommer han ens komma på festen idag? Eller gillar han inte mig längre?* tänker jag ledsamt och tittar mig omkring. Philips Perspektiv. Jag vaknar upp och tittar mig omkring, jag ser att jag är i bussen och mins då vad som hände. "Godmorgon, sovit gott?" Hör jag någon säga. Jag tittar upp och ser Seike komma. Jag sätter mig upp och Seike ger mig en kopp kaffe. "Tack" ler jag och tar imot koppen och dricker lite. "Så, när åker du tillbaka?" Frågar han. Jag dricker och tittar på klockan sen på honom "ganska snart om jag ska komma fram innan festen slutar" säger jag och dricker. Han nickar och dricker "vi kommer väll sen" säger han. Jag nickar och dricker upp kaffet och ställer mig upp "jag måste gå nu men tack för hjälpen" säger jag och kramar honom. "Ingen orsak" ler han och kramar tillbaka. Jag ler och går ur bussen och går hem. När jag kommer hem ser jag lite folk gå omkring och prata och äta, men jag ser inte Yohio. Jag ser Sofie och går till henne "Hej, vart är Yohio?" Frågar jag och tittar på henne. Hon stirrar på mig "så du kan göra det igen?" Säger hon och går iväg. Jag suckar och ser Emelie. Hon tittar på mig besviket sen tittar hon bort. Jag går mot henne "vart är min bror?" Frågar jag. Hon svarar inte "hur mår han? Är han okej?" Frågar jag. Hon tittar på mig med tårar "du får fråga honom själv" svarar hon och går. Jag följer efter "snälla låt mig veta. Vart är han?" Säger jag. Hon stannar och tittar på mig sen upp och börjar le. "Jag undrar vart han kan va" säger hon. Jag fattar då vart han är, han älskar när vi letar efter honom när han sitter i trädet. "Emelie, har du sett min bror?" Säger jag. Hon ler "nej, var inte han med dig?" Säger hon. Jag går omkring "Yohio, vart är du?" Säger jag och hör hur han fnissar. "Vart är min bror?" Säger jag. Han hoppar sen ner framför mig och tittar på mig. Han har sina rosa byxor och vita skor med rosa detaljer. Sin rosa tröja med en svart dödskalle och sin gröna kortärmade jacka med olika färger på. Hans blonda hår är fullt med blåa och rosa detaljer. Jag kramar honom "jag har saknat dig, snälla förlåt mig" säger jag. Han svarar inte sen tittar han på mig och knuffar mig löst mot bröstet "bom" säger han och fnissar. Jag ler och gör likadant sen kramar jag honom igen men han brottar ner mig. Jag skrattar och kittlar honom "sluta" skrattar han. Jag skrattar och fortsätter, Emelie ler och tar en bild. Yohio ler och sätter sig sen på mig, han tittar på mig och slår mig löst på kinden. "Aj" skrattar jag, han gör det igen "aj" ? Säger jag igen och skrattar. Han tittar sen på mig och fnissar och trummar lite på mig och springer sen iväg. Jag ler och ställer mig upp. Jag ser sen mamma, hon tittar på mig och går in. Jag följer efter och hon står i köket "Philip det du gjorde...." säger hon och skakar på huvudet. "Han är en hjälplös pojke Philip" säger hon. "Jag vet" säger jag. "Och sen springer ni iväg. Du vet att jag hatar sånt" säger hon. Jag tittar ledsamt på henne och går till henne. Hon tittar på mig "men du kom tillbaka, varför?" Säger hon. Jag kramar henne "för att se så ni mådde bra" säger jag. Hon ler "du kom också för festens skull" ler hon. Jag ler och vi går ut och ser Seike och Seremedy komma. Jag ler och går dit, efter en stund kommer Yohio. "Grattis" ler Seike och ger honom ett paket. Han ler och tar imot det "vad säger man?" Ler jag. Han tittar på mig sen på dem "tack" säger han och ler. "Varsågod" ler Seike. Han öppnar paketet och ser nya kläder och en gitarr. "Wow" säger han och ler. "Ifall du vill spela mer oss" ler Seike och pekar på gitarren. Yohio ler och nickar. Många timmar senare sitter en trött Yohio i soffan och håller i gitarren. "Dags att sova" ler mamma. "Men jag är inte trött" säger Yohio och somnar nästan. Jag ler och tar bort gitarren och lägger honom över axeln "jo, och du ska ju orka med din födelsedag imorgon" ler jag och bär honom till hans rum. "Bytt om nu" ler jag. "Inte trött" säger han och gäspar. Jag ler och hjälper honom och stoppar sen om honom i sängen. "Godnatt" ler jag och smeker hans huvud och går ut från hans rum och stänger dörren.

 

Hoppas ni gillar avsnittet^^  

 

//Jonna

 

 

Presentation


Hej och välkommen till bloggen om Yohio :)

Hoppas du stannar :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken låt är eran favorit?
 Karehasu
 Genesis
 Black Sun Apocalypse
 Until the Fade
 SKY☆LiMiT
 Our Story
 You're the one
 Sakura Falling
 Innocence
 Revolution
 Break the Border
 Before I Fade Away
 Shattered Dreams of a Broken Nation
 Prophet in Disguise
 Heartbrek Hotel
 Invidia
 Don't Let Go
 Rocket
 To the End
 Dawn of Dreams

R.I.P Seremedy

Kommer aldrig glöma er Seremedy, ni var/är det bästa visuel kei bandet EVER. Tack för all MADness genom åren   

 

STOLT MADling!

 

R.I.P Seremedy 2010 - 1013

 

 

 

 

   

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Yohio bloggar :)

Här kommer jag tipsa om nya Yohio bloggar som jag hittar :)

 

yohiomadness.bloggplatsen.se

 

thejapanlover.bloggplatsen.se

Alla får vara sig själva!

 


Ovido - Quiz & Flashcards