bloggenomyohio

Direktlänk till inlägg 16 april 2015

Family trouble del 7

Av Johanna - 16 april 2015 13:03

Konnichiwa! 


Här kommer del 7 av Family Trouble^^ 


Hoppas ni gillar den^^


Yohio's Perspektiv


Jag vaknar nästa morgon och tittar mig trött omkring, jag ser då nya saker och kläderna och gittarren jag fick av Seike och minns då festen jag hade igår. Jag ler och sätter mig sakta upp men hör röster utanför mitt rum. Jag lägger mig snabbt ner igen och blundar. In kommer min familj och de börjar sjunga, jag ler och sätter mig upp och de kramar mig "grattis" ler mamma och pussar mig på pannan. Jag ler och öppnar presenterna och jag fick mer nya kläder och nya hörlurar "Tack" säger jag och ler. De nickar och ler, efter en stund går de ut och jag sitter kvar i sängen och äter frukosten. Jag fick varm choklad och mackor, jag äter upp mackorna och dricker sen och tittar mig omkring. När jag druckit upp ställer jag mig upp och klär på mig kläderna jag fick av Seike. 

 

(ser ut som på bilden)


Jag tar sen min mobil och mina nya hörlurar och går ner, mamma tittar på mig "De kläderna har jag inte sett förut" säger hon. "Jag fick kläderna av Seike" ler jag. Hon nickar, sen kommer Sofie in och stirrar på mig. "Helt otroligt, du sminkar och klär dig bättre än mig och du är kille och korkad" säger hon. Philip stirrar argt på henne "Du det var en komplimang faktiskt" säger hon. "Hur är det de?" säger han. Hon suckar "Trots att han är kille och har sin sjukdom så klarar han av att fixa sig så snyggt" ler hon. Han nickar sakta "Åh, jag tolkade det du sa lite fel" säger han. Hon suckar "lite fel?" skrattar hon. Jag tittar på dem och går sen ut och sätter mig i trädet, jag lyssnar på musik och tittar mig omkring. Jag suckar *Jag har ingen att vara med* tänker jag och tittar mig omkring. Jag ser sen Philip komma upp, jag tittar på honom "Kan inte vi göra något kul?" ler jag. Han skakar på huvudet "Tyvärr, jag måste fixa en grej nu. Men efter åt kan vi hitta på något, jag lovar" säger han. Jag suckar "Okej" svarar jag. Jag ser sen Emelie "Kan vi göra något?" säger jag. Hon skakar på huvudet "Jag måste städa och fixa i köket" säger hon. "Men sen kan vi" ler hon. Jag suckar och nickar och tittar på Sofie "Jag har läxor, men sen kan jag vara med dig" säger hon. Jag suckar och fortsätter lyssna på musik. *ingen vill vara med mig* tänker jag. Jag hoppar sen ner och går in mot stan trots att jag inte får vara själv, jag kommer sen fram och går omkring. Jag tittar mig omkring men ser sen en liten svart hund fastbunden vid ett träd. Jag går fram och tittar på den "Hej lilla vän, är du helt själv?" säger jag. Den tittar på mig och viftar på svansen, jag tittar mig omkring men ser ingen ägare. "Här kan du inte vara helt ensam" säger jag och sätter mig bredvid den. Hunden lägger sig bredvid mina ben och gnyr lite, jag klappar den. Jag sitter där länge men ingen kommer fram till hunden för att hämta den. Jag tittar på den "Jag kan ta hand om dig" ler jag och knyter upp kopplet och går sen hem. 

När jag kommer hem så klättrar jag upp i trädet och sen in i mitt rum genom fönstret, hunden tittar undrande på mig. "Jag får nog inte behålla dig så jag måste göma dig" säger jag. Jag lägger mig sen i sängen med den och gosar.

Hon sätter sig på mig och tittar på mig, "du är så söt" ler jag. 

 

(ser ut som på bilden)

Jag tittar på hunden "Jag döper dig till Luna" ler jag. "gillar du det?" ler jag. Luna börjar skälla och viftar på svansen, jag ler och klappar henne. "Men du måste vara tyst, de får inte höra dig" ler jag och klappar henne. Vi busar en stund, sen börjar hon gny och kraffsar på dörren. "Är du hungrig?" säger jag och tittar på henne. Hon tittar på mig och lägger huvudet på sne "Okej, vänta här" säger jag och går tyst ner. "När kom du hem?" säger mamma och tittar på mig. "Ehh, för en stund sen" säger jag. Hon nickar sakta, jag går sen in i köket och letar efter mat, jag tar lite korv och sen dricka till mig och smiter upp i rummet. Luna tittar på mig och viftar på svansen, "jag har ingen vanlig hundmat så det här får duga" säger jag och matar henne. Hon äter upp det snabbt, jag ler och klappar henne och dricker min läsk. Vi börjar sen busa igen och efter ett tag knackar det på dörren. "Vem är det?" säger jag. "Det är jag Philip, du måste ta din medecin nu" säger han. "måste jag?" säger jag. "Ja du vet det" svarar han. "Vem har tagit all korv?" ropar sen Emelie från köket. "Oj då" säger jag tyst. Emelie suckar och knackar sen på dörren "Har du tagit något?" säger hon. "Nej" säger jag. "Jag vet att det är du" säger hon. Jag ska svara när Luna börjar skälla, "Vad var det?" säger Philip. "Ehh, inget" säger jag och håller Luna. "Har du en hund där inne?" säger Emelie. Jag svarar inte och håller Luna och sätter mig i sängen. Efter en stund låser Philip upp och alla går in och tittar på mig, jag tittar på dem och håller Luna. "Yohio, vart hittade du den?" säger Emelie. "Jag var på stan och hittade henne helt ensam. Hon har inget halsband och ingen kom för att hämta henne" säger jag. "Gick du till stan själv?" säger Philip. Jag nickar sakta "nej eller jo, ni ville inte vara med mig" börjar jag. Han suckar "vi var bara upptagna, jag lovade ju att jag skulle vara med dig sen" säger han. Jag nickar och kramar Luna "Men du kan inte bara ta en hund sådär" säger han. Jag kramar henne mer "ta henne inte ifrån mig" säger jag. "Vi måste se om hon har en ägare" säger han. "Hon har inget halsband och ingen kom på flera timmar" säger jag och håller henne. "Men vi måste titta" säger han och går mot mig. Jag skakar "Nej ta henne inte" säger jag. "Jag vill inte vara själv, jag borde få ha henne. Det är min födelsedag" säger jag och håller om henne. Philip sätter sig framför mig "Om vi inte hittar en ägare så får du behålla henne, okej?" säger han. "Lovar du?" säger jag och snyftar. Han nickar "Jag lovar" säger han. Han nickar och tar sen Luna, "Nej ta henne inte" gråter jag. Luna skäller och sprattlar, "hon vill vara hos mig" gråter jag och försöker ta tillbaka henne. Mamma håller om mig medans Philip åker iväg. "Ni skulle ju inte ta henne" gråter jag. "Han ska bara se så att hon inte har någon ägare" säger hon och smeker mig på ryggen. "Men hon har inte det säger jag ju" snyftar jag. 


Så det var del 7 av Family Trouble ^^ 


Hoppas ni gillade den :)


//Jonna

 

 

 
 
Ingen bild

jim lonnkvist

18 april 2015 05:41

Haha,en dag i rätt rättining asså

Johanna

20 april 2015 10:57

Hihi yup

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 20 september 2016 22:52

Konnichiwa!     Idag den 20/9 2014 så hade Seremedy sin sista konsert. Det är 2 år sen idag, kan verkligen inte fatta att det redan har gått 2 år. Jag saknar dem så sjukt mycket :(    Men konserten var så magisk, underbar men ändå så sorlig...

Av Johanna - 7 mars 2016 16:56


Konnichiwa!   Genki desu ka? Genki desu^-^     Vad vill ni läsa här på bloggen?^^ Har lite idé torka just nu :/    Vill ni ha nyheter om YOHIO och hans band DISREIGN? Läsa noveller? Fakta om YOHIO? Ja vad vill ni läsa här?^^   Komme...

Av Johanna - 3 mars 2016 11:22

Konnichiwa minna!   Genki desu ka? Genki desu^-^   Förlåt för att jag har varit borta så mycket, men jag har varit så upptagen med skola och allt :0 Men nu är jag tillbaka^-^     I tisdags så skrev YOHIO en riktigt rolig nyhet på inst...

Av Johanna - 9 augusti 2015 20:43

Konnichiwa!   Här kommer del 3 av One Litre of Tears Special   Hoppas ni gillar den ^-^    Sakura's Perspektiv   Jag tittar upp på himlen sen på Mizaki "Jag minns också när Yohio's familj hade bjudit mig på bröllop" säger jag och ler....

Av Johanna - 9 augusti 2015 00:13


Konnichiwa!   Här kommer del 2 av One Litre f tears special   Hoppas ni gillar den ^-^    Sakura's Perspektiv   Jag står kvar på sjukhustaket och tittar upp mot himlen, jag har tårar i ögonen och Mizuki sitter i rullstolen bakom mig. ...

Presentation


Hej och välkommen till bloggen om Yohio :)

Hoppas du stannar :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken låt är eran favorit?
 Karehasu
 Genesis
 Black Sun Apocalypse
 Until the Fade
 SKY☆LiMiT
 Our Story
 You're the one
 Sakura Falling
 Innocence
 Revolution
 Break the Border
 Before I Fade Away
 Shattered Dreams of a Broken Nation
 Prophet in Disguise
 Heartbrek Hotel
 Invidia
 Don't Let Go
 Rocket
 To the End
 Dawn of Dreams

R.I.P Seremedy

Kommer aldrig glöma er Seremedy, ni var/är det bästa visuel kei bandet EVER. Tack för all MADness genom åren   

 

STOLT MADling!

 

R.I.P Seremedy 2010 - 1013

 

 

 

 

   

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Yohio bloggar :)

Här kommer jag tipsa om nya Yohio bloggar som jag hittar :)

 

yohiomadness.bloggplatsen.se

 

thejapanlover.bloggplatsen.se

Alla får vara sig själva!

 


Ovido - Quiz & Flashcards