bloggenomyohio

Direktlänk till inlägg 24 april 2015

Family trouble del 8

Av Johanna - 24 april 2015 11:03

Konnichiwa!


Här kommer avsnitt 8 av Family Trouble^^ 


Hoppas ni gillar den :)


Yohio's Perspektiv


Jag ligger och gråter på soffan med huvudet begravd i kudden "ni lovade ju!" snyftar jag.

Mamma suckar och smeker mig på huvudet "Han ska bara se så att hon inte har någon ägare" säger hon. Jag skakar på huvudet och gråter "lugna dig" säger hon lugnt. Jag fortsätter gråta och efter en stund öppnas dörren och in kommer Philip "Glada nyheter" säger han och ler. Jag fortsätter gråta "att hon hade en ägare?" snyftar jag med huvudet i kudden. Han skrattar "Nej, hon är din hund nu" säger han. Jag tittar upp och Luna kommer springandes mot mig och hoppar upp och lägger sig på mitt bröst och slickar mig i ansiktet. Jag skrattar och tittar på henne och klappar henne. Philip ler och tittar på mig sen sätter han sig bredvid mig "Men du, det är ett stort ansvar att ha en egen hund" säger han. Jag nickar "Jag vet" säger jag. Han nickar "hon ska matas, leka och gå ut och gå" säger han sen. Jag tittar på honom "Jag vet" säger jag igen och tittar sen på Luna och springer upp med henne till mitt rum och vi leker och busar. Vi ligger sen på sängen och myser och efter en stund somnar jag.


Det går några veckor och jag har det riktigt roligt nu när jag har Luna hos mig. Jag och Philip är och handlar i stan och jag känner hur jag börjar bli konstig i kroppen och jag börjar skratta. Philip tittar på mig "Vad är det?" säger han. Jag skrattar och trummar på benet. han suckar "Hoppade du över den igen?" säger han. Jag skakar på huvudet "Jag fick nog för lite" skrattar jag. Han suckar och tar min hand "nu stannar du hos mig tills vi är i bilen okej?" säger han. "Okej" skrattar jag. Jag tar sen min pocky ask och går ut sen springer jag mot vattentornet och skrattar. "Nej, kom tillbaka!" ropar han och springer efter. "Men jag vill upp dit" skrattar jag och stretar imot. Han suckar "kom här" säger han och vi går mot bilen och åker hem. När vi kommer hem kommer Emelie och hjälper Philip att packa upp. "Han sprang dit igen, han måste ha mer medecin" suckar Philip. Emelie suckar och tittar på mig, jag tar upp pocky ur en av påsarna och äter. "Du måste ha bättre koll på honom Philip" säger Emelie och suckar. "Du måste skärpa dig" säger hon sen. Han suckar och fortsätter packa upp sen tittar Emelie på mig "Och du. Du stannar här" säger hon och tar pockyn och lägger det i påsen igen. "Vi ska ingenstans, okej. Hörde du det? Ingenstans" säger hon och tar kassarna och går in. Jag tittar efter henne och kliar mig i huvudet sen tittar jag på Philip "Vi ska ingenstans, vi ska ingenstans sa hon" säger jag och börjar skratta och håller runt en av pelarna på verandan och springer runt den och skrattar. "vi ska ingenstans. Vi ska ingenstans" skrattar jag och fortsätter springa runt och säga att vi inte ska någonstans. Jag ser sen hur Philip sätter sig i bilen "Vart ska du?" säger jag undrande och kliar mig i huvudet och han åker iväg. Jag går sen in och sätter mig i soffan och mamma ger mig tea och mina tabletter "Mamma?" säger jag och tittar på henne. "Vad är det hjärtat?" säger hon. Jag sväljer tabletterna och tittar på henne "hur kan man åka någonstans om man inte ska någonstans?" frågar jag förvånat. Hon tittar på mig "Hur menar du hjärtat?" säger hon. "Man kan ju inte åka någonstans om man inte ska någonstans" säger hon. "Men Emelie sa ju att vi inte ska någonstans men Philip åkte iväg nu" säger jag och dricker mitt tea och tittar på henne.


Så det var avsnitt 8 av Family Trouble^^ 


Hoppas ni tyckte om avsnittet :)


//Jonna

 

 

 
 
Ingen bild

j lönnkvist

24 april 2015 13:33

Hehe YOHIO e ju som värsta "Emil" asså
han vill ju undersöka allt....

Johanna

24 april 2015 19:06

Haha yup^^

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 20 september 2016 22:52

Konnichiwa!     Idag den 20/9 2014 så hade Seremedy sin sista konsert. Det är 2 år sen idag, kan verkligen inte fatta att det redan har gått 2 år. Jag saknar dem så sjukt mycket :(    Men konserten var så magisk, underbar men ändå så sorlig...

Av Johanna - 7 mars 2016 16:56


Konnichiwa!   Genki desu ka? Genki desu^-^     Vad vill ni läsa här på bloggen?^^ Har lite idé torka just nu :/    Vill ni ha nyheter om YOHIO och hans band DISREIGN? Läsa noveller? Fakta om YOHIO? Ja vad vill ni läsa här?^^   Komme...

Av Johanna - 3 mars 2016 11:22

Konnichiwa minna!   Genki desu ka? Genki desu^-^   Förlåt för att jag har varit borta så mycket, men jag har varit så upptagen med skola och allt :0 Men nu är jag tillbaka^-^     I tisdags så skrev YOHIO en riktigt rolig nyhet på inst...

Av Johanna - 9 augusti 2015 20:43

Konnichiwa!   Här kommer del 3 av One Litre of Tears Special   Hoppas ni gillar den ^-^    Sakura's Perspektiv   Jag tittar upp på himlen sen på Mizaki "Jag minns också när Yohio's familj hade bjudit mig på bröllop" säger jag och ler....

Av Johanna - 9 augusti 2015 00:13


Konnichiwa!   Här kommer del 2 av One Litre f tears special   Hoppas ni gillar den ^-^    Sakura's Perspektiv   Jag står kvar på sjukhustaket och tittar upp mot himlen, jag har tårar i ögonen och Mizuki sitter i rullstolen bakom mig. ...

Presentation


Hej och välkommen till bloggen om Yohio :)

Hoppas du stannar :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vilken låt är eran favorit?
 Karehasu
 Genesis
 Black Sun Apocalypse
 Until the Fade
 SKY☆LiMiT
 Our Story
 You're the one
 Sakura Falling
 Innocence
 Revolution
 Break the Border
 Before I Fade Away
 Shattered Dreams of a Broken Nation
 Prophet in Disguise
 Heartbrek Hotel
 Invidia
 Don't Let Go
 Rocket
 To the End
 Dawn of Dreams

R.I.P Seremedy

Kommer aldrig glöma er Seremedy, ni var/är det bästa visuel kei bandet EVER. Tack för all MADness genom åren   

 

STOLT MADling!

 

R.I.P Seremedy 2010 - 1013

 

 

 

 

   

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Yohio bloggar :)

Här kommer jag tipsa om nya Yohio bloggar som jag hittar :)

 

yohiomadness.bloggplatsen.se

 

thejapanlover.bloggplatsen.se

Alla får vara sig själva!

 


Ovido - Quiz & Flashcards